L’Ajuntament de Canovelles destinarà 175.000 euros a pal·liar els efectes econòmics provocats pel tancament obligatori d’establiments i serveis durant el període de l’estat d’alarma. L’objectiu d’aquesta línia d’ajuts, que es podrà sol·licitar fins al 30 d’octubre, és donar suport als marxants, el petit comerç i els serveis del municipi i promoure la seva continuïtat. Ho han explicat aquest dijous l’alcalde, Emilio Cordero i la regidora de Dinamització Ocupacional i Promoció Econòmica, Laura Santano.
L’ajut inclou tres línies de subvencions: la primera, destinada als marxants del mercat de Canovelles, consisteix en un ajut de 40 euros per metre lineal de parada autoritzada. La segona, dirigida als establiments, comerços o marxants als quals l’Ajuntament de Canovelles presta el servei de recollida i gestió dels residus comercials, consisteix en un ajut que oscil·larà en cada cas depenent dels metres quadrats de l’establiment i el tipus de residus que generen.
I el tercer ajut, destinat als titulars de comerços o serveis obligats a tancar durant l’estat d’alarma o que acreditin una davallada dels ingressos del 75%, suposa 300 euros per titular. Amb tot, l’objectiu dels ajuts és compensar la pèrdua d’ingressos i contribuir al manteniment del comerç local.
Podran accedir-hi aquells autònoms o empreses que hagin iniciat la seva activitat abans de la declaració de l’estat d’alarma, el 14 de març de 2020, que tinguin el local o el centre de treball a Canovelles, inclosos els titulars amb autorització de parada de venda no sedentària al municipi, que hagin hagut de suspendre la seva activitat com a mesura derivada de l’aplicació de l’estat d’alarma o que, tot i no haver de tancar, hagin sofert una davallada dels ingressos per vendes d’un 75%.
Conveni amb l’associació Comerç Actiu Canovelles
D’altra banda, el consistori ha formalitzat el conveni de col·laboració amb l’associació de comerciants del municipi, Comerç Actiu Canovelles, a través del qual l’Ajuntament atorga 12.000 euros a l’entitat per a la dinamització comercial i la realització de campanyes.
Aquest recurs serveix a l’entitat per engegar campanyes comercials en èpoques assenyalades, com per exemple el Nadal, dur a terme accions participatives o promocions i, enguany, poder dur a terme campanyes per pal·liar els efectes de la covid-19 i reactivar l’activitat comercial. Una part d’aquests diners, concretament 4.400 euros, es destinaran a la contractació d’un dinamitzador comercial.
{{ comment.text }}