Les federacions d’ERC del Vallès Oriental i Occidental proposen la creació d’un tren tramvia entre Terrassa, Sabadell i Granollers que passaria per Polinyà, Palau-solità i Plegamans i Lliçà de Vall. Forma part del paquet d’al·legacions que han presentat al Pla Específic de Mobilitat del Vallès, publicat pel Departament de Territori de la Generalitat el dia 3 de febrer.
ERC prioritza les connexions ferroviàries i la millora de les carreteres ja existents, descartant-ne de noves, com el quart cinturó. També aposta per la millora de l’accessibilitat universal del sistema de transport i l’augment de les connexions internes entre les dues comarques.
Concretament, ERC insisteix en la priorització de la línia orbital ferroviària, entre Sabadell i Granollers, sense transbordaments, dins de l’eix transversal de Vilanova i la Geltrú fins a Mataró i que podria unir Terrassa, Sabadell i Granollers amb tres combois cada hora. El tren tramvia circularia per un traçat més interior i donaria servei a centres de gran afluència com l’Hospital de Terrassa, la Mancomunitat i Mercavallès o l’Institut de Seguretat Pública de Mollet.
Per ERC, l’acció més assequible en l’àmbit ferroviari és completar l’intercanviador entre les línies de rodalia R3 (línia del Nord) i la R8, paral·lela a l’autopista AP-7, a la Granja Soldevila de Santa Perpètua de Mogoda. Permetria unir els polígons de Barberà, Santa Perpètua, Mollet, Parets i Montmeló.
Els republicans també proposen carrils destinats al transport col·lectiu a les carreteres principals i la consolidació d’una gran xarxa pedalable a través de sis eixos: Tenes, Congost, Bigues-la Garriga, Granollers-Cardedeu-Sant Celoni, Cardedeu-Vilamajor i Caldes-Lliçà d’Amunt- Canovelles-Granollers. També reclama la vinyeta catalana com a model de gestió i manteniment de les infraestructures i del transport públic, l’eliminació dels peatges i l’elaboració de plans específics de mobilitat entre els grans centres.
{{ comment.text }}