El festival Panoràmic creix amb 17 exposicions i una cinquantena d’activitats

El Panoràmic s’inaugurarà el dijous 1′ d’octubre a Granolelrs, el 24 d’octubre a Barcelona i el 14 de novembre a Terrassa

El 9 Nou
01/10/2024
Granollers

Panoràmic, festival de Cinema, Fotografia i més celebra la seva 8a edició del 10 d’octubre al 29 de desembre -ampliant així la seva programació prop d’un mes-, i inaugura les exposicions a Granollers -seu principal del festival– el 10 d’octubre; a Barcelona, el 24 d’octubre i a Terrassa, el 14 de novembre. D’entre les 17 exposicions programades, destaquen les dues exposicions inèdites de dos fotògrafs imprescindibles del segle XX: la primera gran retrospectiva de Roger Ballen a l’Estat espanyol, amb una extensa selecció de fotografies i algunes de les seves peces audiovisuals més impactants, i la mostra del fotògraf conceptual i de mirada provocadora ucraïnès Boris Mikhaïlov, amb 35 díptics de gran format que confronten el present i passat del seu país.

La temàtica d’enguany del festival està vinculada a la idea d’”Extrems”, de la violència extrema i les ideologies totalitàries de l’accelerat segle XX, als canvis de paradigma econòmics i socials del segle XXI. El Panoràmic 2024 fa atenció a la societat posthistòrica i postcapitalista, amb noves ideologies, utopies i models d’organització.

En l’àmbit expositiu, destaca la mirada del festival cap a l’hemisferi sud amb la primera mostra al nostre país de l’artista sud-africana Thania Petersen, que proposa un viatge artístic de les creences ancestrals a l’actualitat postapartheid; l’artista boliviana aruma / Sandra De Berduccy, que vincula tècniques tèxtils tradicionals andines amb nous llenguatges tecnològics; les fotografies de l’artista xilè Demian Schopf, que contraposen la cultura indígena i el món globalitzat, i la instal·lació inèdita fruit de la col·laboració entre l’artista colombiana Sandra Rengifo i Roc Parés.

L’artista Núria Güell aborda els abusos de poder i les conseqüències del seu exercici a “La sexualitat de l’amo”; l’artista visual i desenvolupadora de codi Alba G. Corral presenta una obra audiovisual abstracta i generativa creada mitjançant algoritmes de programació, inspirada en la força i la resiliència de les dones treballadores, i Amanda Cuesta comissaria “Non Stereo-Tip, polítiques obertes del desig”, un projecte que parla del desig a través de la revisió de pràctiques del cinema experimental, l’art amateur i els activismes.

A més, l’actor, dramaturg i artista visual libanès Rabih Mroué exposa, per primera vegada a Europa, obres audiovisuals vinculades a la guerra del Líban sobre l’experiència corporal de la violència aèria, al Refugi antiaeri de Granollers, i el Museu de Ciències Naturals de Granollers acull l’exposició dels artistes d’Alfonso Borragán i Paula Bruna, que en col·laboració amb investigadors entomòlegs i botànics, reflexiona sobre la superioritat humana vers altres espècies com els artròpodes.

Panoràmic File, el projecte que convida artistes a treballar amb arxius històrics de Granollers, Barcelona i per primera vegada Terrassa, amb l’objectiu d’activar els seus fons i fer-los visibles, comptarà amb l’acció coreogràfica de la ballarina Marta Ros, a partir de fotografies de l’Arxiu Municipal de Granollers; amb el projecte de l’artista Joan Pallé a l’Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; amb la intervenció de la fotògrafa Paula Artés a l’Arxiu d’Etnografia i Folklore de Catalunya; amb l’artista visual Ro Caminal a partir d’imatges de l’Arxiu Tobella de Terrassa i amb Enric Maurí, que ha treballat amb la part de l’arxiu del Centre Excursionista de Catalunya que fa referència al Montseny. Propostes, totes elles, que reflexionen sobre la representació i ostentació del poder i sobre les jerarquies socials.

En l’àmbit de les projeccions audiovisuals, el festival programa sessions de cinefòrum amb la projecció d’ ‘Aggro Dr1ft’ (2023) del director nord americà Harmony Korine, amb presentació de l’actor Jordi Mollà i el comissari Andrés Hispano, a la Filmoteca de Catalunya; ‘Turismo de guerra‘ (2024), película documental del director Kikol Grau, sobre el turisme espanyol centrat en els aconteixements, espais i paisatges vinculats a la Guerra Civil, i ‘Pirotecnia’ (2019), del director colombià Federico Atehortúa Arteaga, acompanyat d’una conversa al voltant de la memòria, la pau i la resiliència en el context de Colòmbia.

També es farà un cicle de conferències, visites guiades a totes les exposicions, tallers i diferents jornades.

LA PREGUNTA

Creu que la taxa d’alcoholèmia per poder conduir s’hauria de rebaixar?

En aquesta enquesta han votat 755 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't