La línia de bus exprés que uneix els municipis de la vall del Tenes i Parets amb Barcelona de manera directa i per autopista ha guanyat el 20,2% de passatgers durant els primers quatre mesos d’aquest any amb relació al mateix període de l’any passat. Per primera vegada, ha tancat el primer quadrimestre de l’any transportant més de 100.000 passatgers.
En concret, han estat 104.978 usuaris. Això representa una mitjana de 26,16 viatgers per expedició. La xifra es recupera després del descens de l’any passat –21,98 usuaris per expedició al llarg de l’any– derivat del darrer augment de l’oferta, que es va fer efectiva el gener de l’any passat. El volum actual ja supera els 25,45 viatgers/expedició que va moure de mitjana l’any 2017.
Amb aquesta arrencada d’any, la Mancomunitat de la Vall del Tenes espera tancar el 2019 amb una xifra total de passatgers al voltant dels 300.000, amb un augment global proper al 15%. L’any passat, la línia va tancar amb 261.744 viatgers que van representar gairebé un 31% més que l’any 2017.
Joan Galiano, alcalde de Bigues i Riells i president de la Mancomunitat de la Vall del Tenes, fa una valoració “molt positiva” d’aquests resultats, que relaciona amb l’augment de les expedicions que s’han fet. “Aquestes dades ens donen la raó quan diem que és necessari ampliar els serveis”, constata Galiano. Entén que l’augment de viatgers s’ha fet amb persones que abans anaven a buscar el tren a estacions properes com les de Granollers, però també captant gent que abans apostava pel vehicle privat. “És un servei d’una qualitat brutal”, diu Galiano
L’alcalde ressalta els avantatges pel cost, la comoditat –els vehicles tenen Wi-Fi i ofereixen premsa gratuïta– i el temps competitiu. “Amb 40 o 50 minuts arribes fins a la Sagrera”, on es pot connectar amb metro, rodalies i els autobusos de TMB.
La prioritat semafòrica incrementa la velocitat comercial. Ja està instal·lada a totes les cruïlles regulades per semàfors del recorregut excepte la que queda al límit de Lliçà de Vall i Parets. Això permet als xofers alterar les fases per trobar-se el semàfor verd.
Per Galiano, el bus exprés ha generat “un canvi d’hàbits a l’hora de baixar a Barcelona”. Posa l’exemple dels mateixos ajuntaments que el fan servir per anar fins a la capital catalana per reunions o cursos.
Caps de setmana
Les dades d’aquests primers quatre mesos també mostren un increment important dels usuaris els caps de setmana. Entre gener i abril, hi ha hagut 6.120 passatgers, pràcticament un terç de tots els que hi va haver durant l’any passat (17.334). Galiano constata un major ús per part de la gent jove dels pobles de la vall del Tenes “que fa servir el bus per anar a Barcelona”.
Ara, la línia e7 ofereix 43 expedicions diàries (21 d’anada i 22 de tornada) de dilluns a divendres. Els caps de setmana n’hi ha 12, sis per sentit, que es van crear l’any 2016, quan també es va estrenar un servei per als dies feiners d’agost que va començar amb 16 expedicions diàries i es va ampliar a 33 l’any passat. Galiano creu que aquestes xifres es podrien augmentar les freqüències de pas reconvertint alguns serveis de la línia convencional –també arriba a Barcelona però passa per Mollet i la Llagosta– a serveis exprés.
{{ comment.text }}