Les entitats ciclistes demanen aparcaments segurs a totes les estacions de tren

També aposten per crear connexions segures entre municipis veïns

El 9 Nou
29/09/2019
Granollers

Nou entitats vallesanes que apleguen usuaris de la bicicleta –Baix Montseny amb Bici, Vilamajor i Llinars Pedalen, La Coordinadora, Llinars pro Carrils Bici, Pedalem la Garriga, Cardedeu en Bici i a Peu, Granollers Pedala, Mollet Pedala i LaRocaenbike– reclamen a les administracions la instal·lació d’aparcaments segurs per a bicicletes a totes les estacions de tren de la comarca –tant de la línia R2 com de l’R3– en un termini màxim de quatre anys. És una de les peticions que van fer a la jornada “Cap a una xarxa pedalable” al Vallès Oriental que es va fer a Roca Umbert, a Granollers, fa uns dies.

Les entitats valoren iniciatives com la de la Bicicleda de l’estació de Cardedeu, que defensen que cal estendre. “Creiem que la bicicleta pot ser molt important per donar capil·laritat a la xarxa ferroviària”, va dir Benjamí Aguilar, de Granollers Pedala, que va presentar la proposta.

Juan Manuel Segovia, regidor de Mobilitat de Granollers, va explicar que, finalment, l’Ajuntament ha aconseguit autorització de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) per poder fer un aparcament segur a l’estació de Granollers-Centre. Ara estan estudiant el sistema més adequat per controlar l’accés i l’ús que se’n fa. “Feina com la que heu fet ja a Cardedeu en pots ajudar”, va afirmar a partir d’una intervenció de Verònica Vidal, regidora de Mobilitat d’aquest altre municipi.

Les entitats també reclamen la implicació de les administracions supramunicipals per generar una “connexió pedalable operativa i segura entre municipis veïns”, va apuntar Aguilar. I també hi posen l’horitzó de 2023. “A quatre anys vista es pot aconseguir.” Defensen que aquestes connexions han de ser contínues, segregades, amb recorreguts directes i amb pendents mínims.

Aquestes connexions també haurien de servir en municipis enganxats a d’altres com Granollers, les Franqueses, Canovelles i la Roca o Mollet i Parets. I entre els nuclis d’un diferent municipi, va expressar pensant en el cas de les Franqueses. “Veiem la necessitat de fer un canvi d’escala perquè no hi ha ningú que estiguin planejant xarxes a la comarca i aquest és el pas que ens cal fer.”

Les entitats estan preparant una proposta pròpia de connexions que està encara en procés d’elaboració.
Per a la xarxa destinada a un ús quotidià, defensen que aquestes vies han d’estar pavimentades i tenir enllumenat. “Hi ha molts universitaris de la Roca que els seus pares els han d’acompanyar a l’estació de tren de Granollers perquè no hi ha una connexió ciclable. Són només quatre quilòmetres”, recordava Aguilar.

Les associacions proposen crear una Taula de la Bicicleta a la comarca amb ajuntaments, consell comarcal, Diputació, entitats, empreses i el Consorci Besòs Tordera que ha impulsat la xarxa de camins fluvials per les lleres dels rius. Segovia, que és també conseller comarcal de Política Territorial i Mobilitat, va entomar el repte per avançar cap aquí. A partir d’aquí, entenen que es podria impulsar un consorci similar al de les Vies Verdes de les comarques de Girona per coordinar i buscar fonts per tirar endavant accions relacionades per potenciar l’ús de la bicicleta a la comarca. “A Girona, el Consorci de les Vies Verdes és capaç de fer molta feina per vertebrar una xarxa aprofitant les opcions de finançament que hi ha.

LA PREGUNTA

Creieu que el Barça de Hansi Flick pot fer una bona temporada amb la plantilla que té en aquests moments?

En aquesta enquesta han votat 401 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't