Granollers sumarà a partir de dissabte que ve una nova sala de concerts amb l’obertura de Radikal Music Club, al local del carrer Quevedo número 11, on hi havia hagut el Piano Blau. La inauguració serà el 2 d’agost a les 9 del vespre amb l’actuació del grup argentí Fin del mundo, inclosa dins la gira de presentació d’’Hicimos crecer un bosque’. Els teloners seran Patiment, de Sabadell.
Els integrants de la societat i principals impulsors del nou projecte són tres apassionats de la música i el directe, Xavi Garriga, Jordi “Arni’ Arnella i Yanina Vergara, que s’han unit amb l’objectiu prioritari de “revitalitzar la ciutat i la comarca en el terreny musical i cultural”. Volen aconseguir aquest objectiu, segons explica Garriga, amb una programació de concerts en què es donarà “prioritat als artistes i grups locals del Vallès, i també a bandes poc conegudes o que estiguin de gira, en qualsevol dia de la setmana”. A més, estaran oberts a les propostes musicals recomanades per les entitats culturals de Granollers.
La programació es completarà amb sessions de ball de rock, pop i qualsevol estil alternatiu “semblant a l’esperit sonor de l’As de Copes”.
La sala Radikal obrirà els divendres i dissabtes des de les 9 del vespre fins a les 4 de la matinada i la resta de dies de la setmana segons l’activitat programada. “Hi haurà la possibilitat d’obrir els diumenges al matí, migdia o tarda per fer activitats de caràcter familiar”, explica Garriga.
L’entrada a la sala serà lliure, amb consumició mínima obligatòria. Els concerts de pagament tindran preus econòmics. El d’aquest dissabte, que servirà per engegar el nou projecte, costa 15 euros. Fin del Mundo presentarà el seu primer LP, ‘Hicimos crecer un bosque’, amb el seu so característic que combina post-rock emocional i ‘shoegaze’ carregat d’atmosferes i sensibilitat. Per la seva banda, Patiment, el nou fitxatge d’Aloud Music, remou consciències amb el seu intens postpunk i posthardcore des de Sabadell.
Aquesta nova iniciativa tindrà lloc en un espai marcat pel projecte del Piano Blau. Aquesta sala de concerts va tancar les portes el juliol del 2011, després de vuit anys de funcionament amb una festa de comiat amb la Fundación Tony Manero. En aquest temps van passar per la sala grups com La Unión, Amics de les Arts, Mishima, Els Pets, Nena Daconte, Àlex Ubago o Los Secretos. Després del tancament, l’espai va tornar a obrir amb altres projectes, com El Piano, que volia recuperar l’essència de l’antiga sala, o darrerament el Now, en què tenia oferta gastronòmica i discoteca, entre altres propostes.