Enllestides les obres de la nova connexió entre la ronda i el polígon Congost, a les Franqueses

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha conclòs les obres de construcció d’un nou vial de 250 metres de llarg […]

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha conclòs les obres de construcció d’un nou vial de 250 metres de llarg que connecta el polígon Congost de les Franqueses amb la rotonda del carrer Francesc Macià i, per tant, amb l’enllaç amb la ronda Nord de Granollers (C-352). El nou carrer, preparat per al pas de vehicles i vianants, travessa la línia R3 per sota amb un nou pas inferior que s’ha construït pensant ja en les necessitats del desdoblament.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha visitat aquest divendres al migdia l’obra acompanyat d’altres representants de la conselleria de Territori i Mobilitat, de l’alcalde de les Franqueses, Francesc Colomé i regidors i tècnics de l’Ajuntament; de l’empresa que ha fet l’obra i de les empreses del polígon Congost. Un vídeo en time-lapse mostra tot el procés de l’obra.

La nova connexió s’obrirà al pas de vehicles en els propers dies. Es farà després que l’Ajuntament de les Franqueses hagi instal·lat la nova senyalitzatció que prohibirà l’accés de camions al carrer del Pont entre la rotonda de Can Mònic i la rotonda de Francesc Macià, al tram urbà de Can Calet. També es restringirà el pas de vehicles pesants pel Camí Antic de Vic amb l’objectiu d’alliberar tot aquest entorn urbà del pas de camions.

En aquest sentit, Colomé ha demanat la col·laboració del Departament de Territori i Sostenibilitat per senyalitzar la prohibició de la sortida de camions cap a la rotonda de Can Mònic des de la ronda per als vehicles que venen de la zona de la Roca i del sud de Granollers. Amb aquesta limitació, els camions hauran de passar pel túnel i anar a girar a la rotonda del carrer Indústria, a Canovelles, i tornar endarrera per accedir al polígon Congost. “És un sector on no hi ha habitatges”, ha apuntat l’alcalde.

Gavín ha destacat la importància de l’actuació i els beneficis que aportarà per descongestionar el pas de camions en una zona urbana de les Franqueses, per millorar la seguretat viària i per reduir les emissions. A més, millorarà l’accés a una zona industrial i, per tant, “té importància per a l’activitat econòmica” de la zona.

Gavín ha valorat que l’obra representa criteris recollits en la nova mobilitat post-Covid: ajuda al transport públic perquè està preparada per al desdoblament de la línia R3 i té en compte els moviments a peu i en bicicleta. “És la mobilitat que volem potenciar. Hi posem en nostre gra de sorra”.

La inversió ha estat d’1,73 milions d’euros i ha tingut la complexitat tècnica de fer el pas sota la línia R3 sense interrompre el servei de trens i dels problemes derivats dels nivells d’aigua al subsol, que van obligar a parar l’obra i fer canvis al projecte inicial. El calendari també ha quedat condicionat per la declaració de l’estat d’alarma.

LA PREGUNTA

Qui guanyarà l’Eurocopa de futbol?

En aquesta enquesta han votat 169 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't