El Departament de Territori està fent aquests dies treballs de pavimentació al tram en obres de la C-35 entre l’extrem nord del nucli urbà de Sant Celoni i la rotonda de l’accés a la Batllòria i Riells i Viabrea, al límit amb la Selva.
Són obres de rehabilitació del ferm existent i d’estesa del paviment a l’eixamplament de la calçada que s’ha fet perquè la via disposi d’un tercer carril des de la rotonda que hi ha a la sortida de Sant Celoni en direcció Girona –davant del parc de Bombers– fins la que dona accés al poble de Gualba. Entre aquest punt i la rotonda de Riells i Viabrea, la carretera mantindrà un sol carril per sentit.
Segons han explicat fonts del Departament de Territori a EL 9 NOU, l’actuació s’ha de fer de dia perquè les temperatures que es registren durant les nits són massa fredes per poder fer els treballs d’estesa i compactació del nou paviment. Pel fet de fer-se de dia implica més afectacions al trànsit. A més, en el tram on la via manté un únic carril per sentit, s’ha de donar pas alternatiu als vehicles per la part de la calçada que queda lliure. Això ha provocat retencions en les hores de més trànsit durant aquests darrers dies.
En els trossos ampliats, en canvi, sí que es pot mantenir un carril obert per sentit mentre es treballa en la pavimentació. Segons les mateixes fonts, aquests primers treballs de pavimentació han de quedar enllestits aquest proper dimecres.
Després de les festes de Nadal, està previst pavimentar amb la capa final tot aquest tram. També s’haurà de treballar de dia i caldrà continuar donant pas alternatiu al sector de l’actuació, on hi ha un únic carril per sentit.
Les obres d’ampliació de la calçada de la C-35 entre Sant Celoni i el límit amb la Selva van començar el novembre de 2023 i afecten un tram de 4,5 quilòmetres. Formen part del pla de millores d’aquest eix viari impulsat pel govern català. Aquest ja ha inclòs altres actuacions com el 2+1 al tram entre l’accés a la urbanització Baronia del Montseny i l’enllaç amb la C-61, a Sant Celoni. Als trams amb tres carrils –dos en un sentit i un en un altre, la calçada queda dividida per una mitjana de formigó.
Aquesta format de carretera facilita els avançaments dels vehicles més lents i, a la vegada, dona seguretat perquè redueix molt el risc que topades frontals. El projecte també inclou la construcció d’una via segregada paral·lela a la C-35.
A banda, hi ha una altra obra al tram urbà de Sant Celoni amb la construcció d’una rotonda, la reordenació dels accessos directes que hi havia fins ara i la senyalització d’una franja zebrada al centre de la calçada per separar els dos sentits de circulació i augmentar la seguretat viària.
{{ comment.text }}