Som un país burocràtic.
L’any passat, el Ministeri de l’Interior va publicar una Guia de Tràmits per orientar els ciutadans. Només per interactuar correctament amb aquesta institució es va redactar una guia de més de 300 pàgines.
Els espanyols realitzem mensualment nombroses gestions a través d’institucions públiques i privades, ja sigui a títol personal o professional. Invertim temps i recursos a realitzar aquestes gestions inconnexes, la qual cosa ens significa desplaçar-nos i fer cues per a tràmits en llocs físics, o bé conèixer els nombrosos sites de les entitats amb les quals ens hem de relacionar, saltant de les unes a les altres per tenir els nostres papers al dia, estar al corrent de pagaments, optar a oportunitats laborals, ajudes públiques, etc..
Com a mostra només de la nostra activitat telemàtica en relació amb les finances, l’enviament de diners entre particulars mitjançant aplicacions mòbils (P2P) ha crescut en un 57% en dos anys. L’any 2020 només el 40% de la població usava aquest tipus d’apps i ara ho fa un 63% (informa Mastercard).
En l’àmbit empresarial, només el manteniment de l’activitat dels autònoms requereix més de quatre hores a la setmana per al 47,5% d’aquests treballadors, segons un informe d’Adecco i Infoempleo.
En altres tipus de gestions, la DGT, a partir d’inicis de l’any passat, va facilitar la gestió en línia de 30 dels seus procediments, i quant a les entitats bancàries, el percentatge d’espanyols que realitzen les seves operacions de banca a través d’internet i mòbil el 2022 és d’un 84% davant del 77% que ho feia el 2020, cosa que significa un augment del 9%.
La gran majoria d’aquests tràmits es poden fer ja als portals de les diferents institucions i entitats bancàries, i s’està fent un gran esforç en tots els fronts per facilitar i agilitzar aquests tràmits, però es necessita el coneixement i la dedicació per afrontar-lo. Com a mostra, la majoria de la ciutadania (68%) ha realitzat gestions o tràmits de l’administració pública de manera telemàtica, sent les persones amb edats compreses entre els 55 i 64 anys els qui més ho han fet, arribant al 74% (font INE).
La bretxa digital fa més complexa aquesta pràctica a les persones de més edat i les que compten amb menys recursos.
Correos facilita (molt) les nostres gestions
La vocació de servei que caracteritza Correos d’Espanya prepara els seus col·laboradors i recursos cap a una orientació proactiva des de la qual el coneixement de les necessitats dels ciutadans és l’eix estratègic de la seva activitat. No és aliena a Correos la necessitat de situar les persones al centre de l’activitat empresarial, perquè forma part de l’ADN de la institució, i prova d’això és la constant ampliació de serveis que facilitin la vida als qui puguem visitar els seus centres d’atenció, així com ser visitats pels milers de carters i carteres, urbans o rurals, que compten amb els recursos i coneixement per ajudar-nos no sols en els nostres enviaments i lliuraments, sinó també en els nostres tràmits públics i privats.
No en va, Correos rep anualment 88 milions de visites que es corresponen amb 88 milions de raons o de solucions, ja que cada visita finalitza amb un tràmit que ha contribuït al fet que avancem en les nostres vides.
Vegem el catàleg de solucions amb les quals podem comptar gràcies a Correos:
1. Serveis Financers (visitcorreos.es)
• Targeta Correos Prepagament: Realitzar pagaments, compres i transferències de manera senzilla i segura, sense vinculació a cap banc.
Una eina fonamental per organitzar finances, ja que no està vinculada a cap banc i és accessible gràcies a les més de 2.300 oficines de Correos que hi ha a tot el territori nacional i des de correosprepago.es. Realitzar pagaments, compres i transferències de manera senzilla i segura, sense necessitat de tenir vinculació a un compte bancari. A més, els usuaris poden contractar el servei d’IBAN per tenir la majoria dels serveis que ofereixen els bancs.
Més informació: Targeta Correos Prepagament – Compres segures i control de la despesa
Retirada i ingrés d’efectiu: Amb Correos Cash es pot ingressar i retirar efectiu del teu compte bancari a les nostres oficines i amb els nostres carters rurals d’una forma fàcil i segura. Des de i cap a tots els llocs d’Espanya.
Més informació: Ingressa diners en efectiu o envia diners al teu compte. (correos.es)
• Canvi de divises: Canviar euros per la divisa que es necessiti. Sol·licitar l’enviament de divises a domicili o a qualsevol de les oficines de la xarxa.
• Enviar i rebre diners en minuts, en 130 divises en més de 200 països amb totes les garanties que ofereixen Correos i Western Union.
Més informació: Western Union en Correos – Enviament de diners
• Targeta Regal: Targeta d’una sola recàrrega amb la qual es pot regalar fins a 150 euros. Per realitzar pagaments en qualsevol comerç del món, físic o en línia, adherit a la xarxa Mastercard®.
Més informació: Canvi de divises en oficines de Correos i a domicili
2. Serveis de l’Administració (visitcorreos.es)
• Distintius i serveis DGT: Adquisició del distintiu ambiental oficial de la DGT per als vehicles, obligatori per circular a les Zones de Baixes Emissions. A més, gestió del pagament de multes, així com certs tràmits com el duplicat de permís de circulació i l’informe de vehicles. I també, avançant-se a la normativa,
• Venda de balises senyalitzadores: A les oficines de Correos ja es poden comprar les balises de senyalització V16 i gaudir a més d’un descompte en la pròxima balisa geolocalitzada d’ús obligatori.
• Pagament de taxes i tributs: Correos Pay. Pagament de taxes i tributs còmodament en oficines de Correos i a través dels carters rurals.
• Registre electrònic de l’Administració: Si es necessita comunicar-se amb l’Administració Pública es poden enviar documents digitalitzats amb el Registre Electrònic a través de la xarxa d’oficines.
3. Postal i paqueteria (visitcorreos.es)
ENVIAMENTS
• Enviaments de paqueteria responsable: Amb els Enviaments Responsables de Correos per a aquells enviaments no urgents es permet optimitzar les rutes de repartiment esperant que el transport estigui complet, la qual cosa contribueix a reduir les emissions associades a cada enviament.
• Enviament de paqueteria urgent: Amb el servei de paqueteria urgent s’ofereix l’opció perfecta assegurant el lliurament quan i on es necessiti.
• Embalatges Línia Boscos. Embalatges ecològics i responsables amb el medi ambient.
• Enviaments de bicicletes: Amb el Paq Bicicleta que s’encarrega de recollir i lliurar la bicicleta en qualsevol de les oficines de Correos.
• Enviaments de maletes: El Paq Maleta permet no carregar amb l’equipatge i viatjar lleuger. Còmode, amb servei de recollida a domicili, lliurament a la Península i les Balears.
• Bústia de vacances: Amb la Bústia de vacances es pot viatjar tranquil, Correos s’encarrega de guardar tots els enviaments fins que es torni.
• Bústia Ecommerce: A Correos es poden rebre les compres d’e-commerce de qualsevol operador a les seves oficines sense necessitat de ser al domicili.
• Servei especial paqueteria: La forma més fàcil i econòmica de realitzar els enviaments. En entrar a correos.es o a l’app de Correos, se selecciona la grandària i pes del paquet, el tipus d’enviament i en pocs passos s’haurà acabat el procés d’admissió del paquet que es podrà dipositar a l’oficina de Correos que es triï, fet que agilitzarà el procés d’admissió.
• Apartats de Correus: Recepció de correspondència en qualsevol localitat sense necessitat de tenir-hi domicili o empadronament i rebre el que es necessiti.
• Segells i productes filatèlics: Segells per col·leccionar i per realitzar els enviaments. Correos disposa d’una gran varietat de formats i tarifes que s’ajusten a tots els enviaments, tant si són nacionals com internacionals.
• Burofax: Correos s’encarrega de gestionar les comunicacions, deixant validesa davant de tercers per comunicar de manera segura i legal.
• Publicorreo: Permet donar a conèixer les empreses, a través d’una solució de distribució de mailings comercials de petits formats i arribar allà on no s’arribi a peu.
4. Nous serveis (visitcorreos.es)
• Correos Telecom: Telefonia i Internet: Gaudeix d’ofertes a mida en fibra i mòbil, amb el nostre nou servei de telecomunicacions de Correos.
• Citypaq gestió d’enviaments: la solució ràpida i senzilla per recollir, enviar o retornar els teus paquets a través de les taquilles intel·ligents situades a les nostres oficines.
• Venda d’entrades: Una àmplia varietat d’entrades a concerts, teatres, parcs d’atraccions i els millors espectacles.
• Pantalles de promoció: Pots promocionar el teu negoci de manera fàcil i senzilla a través de les pantalles de Correos instal·lades en més 860 oficines a escala nacional.
• Cobrament de rebuts: Mitjançant la nostra xarxa d’oficines i carters i carteres rurals podràs pagar els teus rebuts còmodament.
• Llibreria: Àmplia oferta de llibreria.
• Identificacions per a mascotes: La seguretat sempre és el primer, oferim productes de localització i identificació per a mascotes.
El repte de Visit Correos
Amb tots aquests antecedents, seria molt estrany fer una visita turística a una oficina de Correos i no descobrir una drecera que ens faciliti les nostres gestions diàries.
¿Vols conèixer la campanyia?
Visita la URL: Visitcorreos.es
Spot a YouTube: https://youtu.be/TE_rUv2gx_o
{{ comment.text }}