Arrenca el procés per fer més segura la BV-5105
El Departament de Territori ha anunciat que aquest dilluns començaran treballs per millorar la BV-5105, la carretera que enllaça la Roca amb Cardedeu i travessa Santa Agnès de Malanyanes. Fa encara no un mes, EL 9 NOU es preguntava en aquest mateix espai editorial quants morts més calien per actuar-hi. Ho qüestionava perquè aquella setmana havia perdut la vida un motorista en una topada amb un cotxe que sortia de Santa Agnès i perquè tant els veïns com l’Ajuntament de la Roca havien perdut la paciència amb la Generalitat per unes promeses d’actuacions que no arribaven.
Territori tira endavant tot d’accions. Es redueix la velocitat màxima permesa de 80km/h a 60km/h en el tram que va de la rotonda de la C-60 fins a la rotonda de l’AP-7 i la variant de Cardedeu. També s’instal·len bandes rugoses transversals en tots dos sentits de la marxa just després de la rotonda de la C-60, per alertar els conductors de la perillositat de la via i perquè redueixin la velocitat. A més, es desplegaran balises cilíndriques amb elements reflectors a les franges que separen els dos sentits de circulació.
L’alcalde de la Roca, Albert Gil, ha valorat que el Departament arrenqui per fi tot aquest paquet de mesures, però també els ha recordat que “només és el primer pas, és el mínim que la Generalitat havia de complir per millorar la seguretat a la zona”. Tant el consistori roquerol com els veïns de Santa Agnès tenen la mosca al nas perquè el govern català es va comprometre a bona part d’aquestes actuacions fa més d’un any i temen que el compromís d’estudiar la construcció d’una rotonda que asseguri del tot els accessos al nucli de Santa Agnès quedi finalment en poca cosa més que un brindis al sol.
Els conductors podran fer servir una BV-5105 més segura quan s’enllesteixen les actuacions que comencen dilluns, però tant ells com la Generalitat hauran de ser conscients que continuarà sent una carretera perillosa sense la rotonda de Santa Agnès que reclamen veïns i Ajuntament. En l’últim trienni, hi ha hagut almenys una víctima mortal anual a la BV-5105, una dada que cal revertir des d’ara mateix.