Editorial EL 9 NOU | 10:14
Opinió

Els propers dos anys, bona part de l’obra pública al Vallès Oriental es concentrarà en la infraestructura ferroviària

Benvingut canvi de cicle per millorar els ferrocarrils

Divendres va ser un dia intens per a les infraestructures del tren del Vallès Oriental. Per una banda, l’anunci de nous detalls de l’acord entre l’Ajuntament i Adif per al desenvolupament urbanístic dels terrenys situats entre l’estació de Granollers-Centre, les vies de la R2, el carrer Esteve Terrades i la ronda Sud que, a més del cobriment de la via, permetrà la construcció de 468 habitatges, dels quals 140 de protecció oficial. Per una altra banda, el compromís per a la construcció de la nova estació de Parets, a la línia R3, i el cobriment d’uns 100 metres de les actuals vies a tocar del pont de l’avinguda Catalunya, que comportaran una inversió d’uns 12,15 milions que assumiran el govern de l’Estat (60%), el de la Generalitat (20%) i l’Ajuntament (20%). I, finalment –més en clau tècnica i no tant política–, la unió temporal d’empreses formada per FCC Construcción i Comsa ja ha signat el contracte després de l’adjudicació per fer la doble via a la línia R3 entre Parets i la Garriga que se’ls va fer al gener per 55,6 milions i un termini d’execució de 25 mesos.

Els propers dos anys, bona part de l’obra pública al Vallès Oriental es concentrarà en la infraestructura ferroviària. És una excel·lent notícia pels efectes que tindrà en la microeconomia vallesana perquè tants milions en actuacions necessitaran mà d’obra, serveis i subministraments que pot oferir la comarca. És una excel·lent notícia també perquè serveix per adonar-se que la millora del sector ferroviari és un motor de canvi que va més enllà del servei de transport. A Granollers, el soterrament servirà per cosir la ciutat i evitar el trau de les vies en uns 300 metres i escaig, a més de la construcció d’habitatges, alguns dels quals protegits. A Parets, el disseny de la nova estació servirà per convertir-la en la de referència per a tots els viatgers de tren de la Vall del Tenes. I finalment és una excel·lent notícia pel que significa que tres administracions, la de l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments, treballin fent xarxa i complint compromisos per treure els ferrocarrils vallesans del secular oblit en què estaven enterrats fins ara.