| 11:33
Opinió

Tracy Sirés, directora executiva del Teatre Auditori de Granollers

Del TAG i dels seus vint anys

Dimarts al matí. Cafè amb la directora executiva del Teatre Auditori de Granollers (TAG), Tracy Sirés Neal (Granollers, 1980), al restaurant El Mirallet. El motiu? La commemoració al febrer del 20è aniversari d’un equipament municipal que es presenta com “un espai escènic i musical de referència nacional i amb influència directa a Granollers i la comarca del Vallès Oriental”.

Lligada professionalment al TAG des del 2016, quan va entrar a treballar com a responsable de comunicació i públics, n’és la directora executiva des de finals del 2019. Il·lusionada de treballar en allò per què es va formar –va fer un grau de Gestió Cultural a Londres–, confia que el final de la pandèmia els permeti un retorn a la normalitat. “Malauradament, la covid ho ha trastocat tot. Em dol la situació general i em sap molt greu l’afectació i els perjudicis que tot plegat ocasiona als artistes. Ja ho són prou, de vulnerables, que només els faltava això. I pel que fa al públic, és més que evident el paper terapèutic que té la cultura per ajudar a sortir d’aquest malson”, afirma Sirés quan repassa els reptes que afronten un dia sí i altre també per complir amb els protocols de la pandèmia.

Les propostes culturals que ofereix Granollers Escena, SL, es gestionen a través d’Escena GrAn. Es tracta d’un projecte que coordina i unifica en una única cartellera les programacions del TAG, Llevant Teatre, la Roda d’Espectacles Infantils, el Teatre Auditori Can Palots, Roca Umbert Fàbrica de les Arts i la Sala de concerts Nau B1. En termes generals, el TAG acull les actuacions de gran format, Can Palots, les de mitjà, i Llevant Teatre, les produccions emergents.

Situats al TAG i representades les actuacions d’Els Pastorets d’Amics dels Pastorets de Granollers, aquest cap de setmana li toca el torn a la companyia Milnotes. Sota la direcció d’en Joan Garrido presentaran la sarsuela La corte del Faraón. Tots dos casos són un bon exemple d’algunes de les iniciatives que les entitats granollerines –sobretot aquelles que poden omplir la sala gran– presenten de tant en tant al Teatre Auditori.

Tot i que a Tracy Sirés li costa molt triar les millors propostes d’aquesta segona part de la temporada que s’allarga fins al mes de juny, en destaca dues del febrer. El divendres 25, l’espectacle de música i dansa Rèquiem de Mozart, amb el Cor de Cambra de Granollers, dirigit per Josep Vila; l’Orquestra Simfònica del Vallès, dirigida per Xavier Puig, i la Crea Dance Company, dirigida per la coreògrafa Maria Rovira. I el dissabte 26, el muntatge de dansa, percussió i sons electrònics Currents, a càrrec de la mítica companyia israeliana Mayumana. Al cartell del TAG també hi són com a protagonistes Albert Lax, Sílvia Pérez Cruz, l’Orquestra de Cambra de Granollers, Joan Dausà, Albert Pla… i així fins arribar a més de 60.

Per a Sirés, es tracta “d’una programació potent i equilibrada que ens permet oferir tots els gèneres i arribar a tots els públics”. Sirés viu la realitat cultural granollerina d’ara i abans de la pandèmia, per això no li dol gens agrair “el suport, la confiança i els ànims que ens transmeten els molts amics que té el TAG”. I una nota més a destacar en clau granollerina: l’equipament actua com a espai de residència de l’Orquestra de Cambra de Granollers, del Cor de Cambra de Granollers, de la formació Veus-Cor Infantil, del Cor Jove Amics de la Unió, i del cicle de concerts Carles Riera.

L’hemeroteca ens permet recordar que ara fa 20 anys el Teatre Auditori de Granollers engegava una intensa campanya de portes obertes després de molts anys d’obres, no exempts de polèmica. Es va inaugurar oficialment el divendres 15 de febrer de 2002, durant el mandat de l’alcalde Josep Pujadas, amb l’estrena de l’espectacle Ricardo i Elena de Carlos Santos. El teló es va aixecar exactament a les 22.35h. Projectat per l’arquitecte Josep Maria Botey, el TAG es va poder acabar gràcies al suport econòmic que va rebre d’un important grup de patrocinadors, entre els quals l’empresari immobiliari Josep Ramoneda (1927-2011).

Aliena totalment de tots aquests fets, Tracy Sirés prefereix parlar d’un futur que espera “lliure de covid perquè el TAG continuï sent un referent”. Bolcada al treball i mare de família, encara té temps per compondre i cantar. El proper mes d’abril el Teatre El Patronat de la Garriga acollirà la presentació del seu primer disc titulat Haiku Love.