Editorial EL 9 NOU | 10:01
Opinió

Millorar l’experiència del públic és clau per mantenir els grans premis de motor

El Circuit de Montmeló i les complicitats locals

El darrer Pirelli Gran Premi d’Espanya de fórmula 1 al Circuit de Barcelona-Catalunya a Montmeló ha estat un èxit de públic rotund. El diumenge de curses van assistir-hi 121.667 persones i, durant tot el cap de setmana –que ja va arrencar divendres–, 277.836 aficionats. Són xifres de rècord. El mateix Circuit ha fet notar que es tracta de la quarta millor entrada a la fórmula 1 de la seva història, per tant, només comparable amb els anys en què el pilot Fernando Alonso corria amb Renault o McLaren, ja fa uns 15 anys. Que després de dos anys de restriccions per la covid, amb la limitació estricta a 1.000 persones de l’any passat, es torni a despertar l’interès de més 100.000 aficionats caldria interpretar-se com un èxit dels organitzadors de la fórmula 1 i dels gestors del Circuit.

El cas, però, és que no tot han estat flors i violes. Els problemes del públic per moure’s, els col·lapses a les entrades i sortides per carretera, els trens de Renfe i l’estació de Montmeló plena de gom a gom, afegit a la imponderable d’una onada de calor inèdita per a un mes de maig, van aixecar no poques crítiques de l’afició i dels mateixos vallesans que aquests tres dies de Gran Premi han hagut de travessar nusos de comunicacions atapeïts per anar a treballar o per tornar a casa. Com a desgreuge, s’ha de posar en valor que el mateix alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, va alertar divendres mateix que les coses no rutllaven bé i que els responsables del Circuit es van activar per prendre mesures i acollir de la millor manera possible el pic de l’allau diumenge. Queda clar, però, que no n’hi va haver prou.

L’empresa gestora de la fórmula 1 ha tocat al crostó al Circuit pels problemes d’aquest cap de setmana. Dilluns mateix, van posar fil a l’agulla de seguida per a una planificació més acurada, entre altres coses, perquè en una setmana s’ha de córrer el Gran Premi de MotoGP, l’altra cirereta de la temporada al traçat de Montmeló. Millorar l’experiència del públic és clau per mantenir el Gran Premi i, per aconseguir-ho, també caldrà que els gestors del Circuit conreïn complicitats amb el territori. I això vol dir els ajuntaments, sectors econòmics, com l’hoteler o el de la restauració, i els mateixos vallesans.