| 09:57
Opinió

La Generalitat i Renfe semblen haver-se conxorxat per demostrar que la línia R3 pot empitjorar una mica més

El que faltava per al duro, a la línia R3 de rodalies

Des d’aquest dilluns, la línia R3 de rodalies ha perdut tres trens per sentit que cobrien el trajecte entre l’Hospitalet i Granollers-Canovelles. Això vol dir que també els passatgers de Parets i Mollet-Santa Rosa han perdut connexions amb Barcelona i la capital vallesana. La Generalitat i Renfe, la titular del servei i la companyia que l’explota, han justificat la reordenació horària –curiós eufemisme per amagar sota la catifa l’empitjorament del servei– perquè calia recuperar dues expedicions diàries del tren bala que connecta Ripoll i Vic amb Barcelona-Sant Andreu Arenal i que no s’atura a cap estació del Vallès Oriental.

La Generalitat i Renfe semblen haver-se conxorxat per demostrar que la línia R3 pot empitjorar una mica més. Els despropòsits costen de llegir en la relació dels darrers fets. La reducció de trens ha coincidit amb el primer dia de tornada a l’escola i la mateixa setmana que es començaven a aplicar les sancions per l’accés dels vehicles més contaminants a la ciutat de Barcelona. Els gestors de la R3 van intentar fer passar bou per bèstia grossa i mentre s’omplien la boca anunciant la recuperació dels trens bala, feien esment de la pèrdua de combois a la lletra petita, anunci, per cert, la vigília del festiu de la Diada. Hi ha menys trens quan encara no ha fet ni una setmana que una avaria a la catenària va atrapar 82 passatgers en un tren a Canovelles i quan cal més espai als vagons per complir les mesures de seguretat de la Covid-19. I per acabar de reblar el clau, ni l’alcalde de Granollers ni el de Mollet no tenien ni idea d’aquesta decisió ni se’ls va consultar per res. Un trist cúmul de casualitats? O una gestió més que desconsiderada amb els usuaris i el territori de la R3?

Vist que per al desdoblament de la línia R3 sembla que caldran unes quantes dècades més de promeses incomplertes i que aquesta pastanaga ja està més que gastada per continuar abusant de la paciència dels usuaris, potser que la Generalitat i Renfe prenguin exemple de la línia entre Martorell i Igualada dels FGC. Igual que la R3, només disposa d’una via, però el nivell de servei és el doble.