| 10:00
Opinió

Ha estat un any de moltes hores d'escriptura, però estic contenta del resultat.

Escriure és poar dins l’ànima

Dilluns, 11 d’octubre de 2021
Tarda
Dilluns de pont, començo el dia sortint a caminar. Després d’esmorzar refaig el guió de la visita teatralitzada de Confidències d’una reina. He perdut el compte, però des del 2013 l’hem fet ja unes 30 vegades. Més tard sortim a fer un volt al bosc amb el gos, tot està molt sec.

Dimarts, 12 d’octubre de 2021
Aquest matí he baixat amb tren fins a l’estació de Sants de Barcelona, he agafat el metro de la Línia 5 fins a Badal. Teníem una trobada al local de la Fundació Jordi Sierra i Fabra. Arribo aviat, encara tinc temps per fer un tallat a la plaça de l’Olivereta. Fa solet. Hem quedat els escriptors de l’associació Escrivim per debatre i coneixe’ns millor. Jo no fa gaire temps que en formo part i em venia de gust aquesta reunió. El local és una autèntica passada, el Jordi Sierra hi té alguns quadres amb retalls de la seva etapa com a periodista musical. Hi ha una biblioteca i un petit museu on guarda els més de dos-cents llibres que ha publicat, a més de la multitud de premis nacionals i internacionals rebuts. Ens organitzem en grups de treballs per ser més operatius. Jo em poso en el grup de la Maite Carranza, l’Anna Manso, l’Àfrica Ragel i el Rodolfo del Hoyo. Parlem sobre el funcionament de l’associació. Hem tingut temps de parar per fer un cafè i conversar i després hem fet la posada en comú. Ha estat una trobada fantàstica que hem clausurat amb un dinar. Una molt bona ocasió de parlar amb altres autors, compartir idees i experiències. Després dinar, tren de tornada cap a casa. Aprofito el viatge per mirar el correu i m’hi trobo una sorpresa agradable que així que pugui compartiré amb vosaltres.

Dimecres, 13 d’octubre de 2021
Tarda
Avui em toca entregar el Dietari, però aquesta tarda tinc una reunió on line amb l’editora i la meva agent per parlar de l’última novel·la, la que vaig entregar aquest mes de setembre. Estic impacient per saber què en pensen i no em puc concentrar en el Dietari. La reunió ha anat molt bé. L’editora està encantada amb l’original i jo no cabo a la pell de l’alegria. És una novel·la històrica, però aquesta vegada es tracta d’una novel·la en castellà. Vaig fer el possible perquè sortís també en català, però en aquest moment no ha pogut ser, qui sap si més endavant. Estic satisfeta de la feina feta, ha estat un any molt intens de moltes hores de documentació i escriptura, però estic contenta del resultat. Si el calendari va com ha d’anar, arribarà a les llibreries al mes de febrer. Ja us n’aniré informant!

Dijous, 14 d’octubre de 2021
Vespre
Caminem a primera hora. Necessito energia, avui serà un dia atapeït. Plego al migdia i gravo una entrevista telefònica per a Ràdio Granollers parlant de Cabells de gebre. Després vaig a un dinar d’aniversari d’una companya de la feina. A la tarda, tinc la presentació a la Llibreria La Gralla de Granollers. Ha sigut una delícia, ha vingut molta gent. La filòloga i escriptora Carme Ballús ha fet una anàlisi detallada de la novel·la i n’ha llegit algun fragment. Quina meravella! No em vull despertar!

Divendres, 15 d’octubre de 2021
Aquests dies quan sortim a caminar encara és de nit, se’ns fa clar a mig camí. El dia 31 serà el canvi d’hora, endarrerirem una hora els rellotges, de manera que la sortida i la posta del sol seran molt abans. No sé quan arribarà el dia en què finalment se suspengui el canvi horari per mantenir iguals els rellotges tot l’any. Avui s’aixequen la majoria de les restriccions. La cultura, la restauració i els espectacles d’esport a l’aire lliure passen a tenir un aforament del 100%. És el meu sant i el de la meva mare. I per això ho hem celebrat anant a fer el volt de bon matí i a esmorzar juntes. Rebo un correu explicant-me un projecte que porten a terme un institut de Barcelona, en què treballen per fomentar la literatura en català i donar a conèixer els autors. Aquest mes l’autor soc jo.

Dissabte, 16 d’octubre de 2021
Tarda
La sortida del sol és rogenca, hem anat aviat a caminar, després tinc assaig del teatre de la Festa del Vilamagore. Costa arrencar motors quan l’any passat vam haver d’anul·lar la festa, però hi estem posant totes les ganes perquè sigui un èxit.

Diumenge, 17 d’octubre de 2021
Dia de relax en família. Hem anat al centre termal Magma de Santa Coloma de Farners i ens hi hem quedat a dinar. Moments que valen per mil! Estic llegint Pantera de la Coia Valls.