| 10:11
Opinió

El president Quim Torra assegura que hi ha una “excel·lent sintonia” amb els gestors de la fórmula 1 per mantenir el gran premi a Montmeló

La continuïtat de la fórmula 1 a Montmeló

Prop de 88.000 espectadors han seguit les curses de fórmula 1 al Circuit de Barcelona Catalunya. Són uns 4.000 espectadors menys que al 2018, una xifra a priori poc dramàtica que s’explica per la competència del gran premi de França, a només 400 quilòmetres de Barcelona; també perquè el públic britànic va paint el Brèxit viatjant menys; i perquè els aficionats espanyols, sense l’al·licient d’un pilot estrella com Fernando Alonso, ha perdut interès a l’hora d’acostar-se a Montmeló. Tot i la tendència decreixent, però, sembla que seria massa d’hora per encendre cap alarma perquè Montmeló continua a la franja alta d’assistència de públic dels grans premis d’arreu del món.

Un altra qüestió és la renovació de la F-1 a partir del 2020. Aquest cap de setmana, als passadissos del gran premi no es parlava d’altra cosa, encara que els responsables del Circuit insistissin que es troben “en procés de renovar-lo” i que encara queda temps per discutir el nou contracte. En aquests moments, Monza, Silverstone, Hocckenheim, Mèxic i Barcelona poden signar una renovació o quedar-se sense el gran espectacle de la F-1. No ha ajudat gaire a Montmeló la filtració que el 2020 les curses al continent europeu podrien començar pel Gran Premi d’Holanda, a Zandvoort. Encara que també té molt de sentit el suport i estimació que els pilots Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Carlos Sainz, Pierre Gasly i George Russell van demostrar a la roda de premsa prèvia al GP d’Espanya. Als pilots els agrada Montmeló perquè és la pista on han rodat més.

El president de la Generalitat, Quim Torra, confia que les negociacions entre Liberty Media, l’empresa gestora de la F-1, i el Circuit “acabaran bé”, segons va dir aquest diumenge passat. Després de reunir-se amb el màxim responsable de la firma nord-americana, Torra va assegurar que hi ha una “excel·lent sintonia”. Així, doncs, sembla que només cal esperar i confiar en un acord que assegurarà una competició de motor que es remunta al 1986 i que té uns efectes econòmics incontestables a la comarca i al país.