Editorial EL 9 NOU | 09:58
Opinió

El cobriment suposa una oportunitat per a Granollers, perquè cosiria el centre de la ciutat amb la part sud de la Font Verda

Un pas ben ferm per al cobriment de la via

La vella aspiració de cobrir la via del tren de la línia de França en el tram més urbà a Granollers reapareix amb l’anunci de l’acord entre l’Ajuntament i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) per avançar en el projecte. És un avenç significatiu en un projecte que prenia forma ja fa 16 anys amb un primer protocol de col·laboració entre administracions i que va tenir una continuïtat en tramitacions tècniques que no es van arribar a materialitzar perquè la crisi financera i immobiliària que va marcar el final de la primera dècada del segle impossibilitava que es donessin les condicions de rendibilitat per a possibles operadors interessats en aquesta gran actuació urbanística.

El llarg període transcorregut entre aquells primers passos és una invitació a ser previnguts en la materialització imminent del projecte. Però també ha permès ajustar el projecte a les disponibilitats econòmiques. De fet, ja en el seu moment es va prendre la decisió d’executar aquesta actuació per trams, i l’acord que es preveu que es firmarà properament afecta només el primer, de 400 metres, entre els ponts dels carrers Josep Umbert i Agustí Vinyamata.
El compromís municipal de tramitar el pla de millora urbana de l’espai de 29.000 metres quadrats en un termini de 18 mesos hauria de permetre que les obres arrenquessin a final de 2023.

El cobriment suposa una oportunitat per a la ciutat, perquè cosiria el centre de la ciutat amb la part sud de la Font Verda, amb una àrea residencial i de serveis que, de passada, també suposa l’opció d’introduir millores, com l’ampliació del Parc Torras Villà, i transformacions que ofereixen oportunitats per guanyar espais per als vianants i zones verdes.

Els passos que s’estan fent s’han de seguir amb prudència, vistos els retards previs, però signifiquen una oportunitat tan notable per a la ciutat que, de ben segur, es podran continuar desenvolupant amb una desitjable complicitat política i social. La transformació que comportarà aquest cobriment, encara que de moment sigui parcial, suposarà una mobilització de recursos que fa necessari un gran consens de ciutat.