| 10:07
Opinió

Amb les obres, pot ser el moment idoni per convèncer els usuaris de vehicles privats per fer el salt al transport públic

Vuit accessos perillosos menys a la C-17

La Generalitat està enllestint el procés d’adjudicació de l’ampliació a tres carrils de la C-17 entre Lliçà de Vall i Parets en sentit sud. El sentit nord de la via també guanyarà tres carrils, però les seves redacció i licitació encara estan en procés. El Departament de Territori i Sostenibilitat va obrir el concurs per al tercer carril en sentit sud amb un import de 12,2 milions d’euros i 18 mesos com a termini d’execució. Segons han confirmat a EL 9 NOU fonts de la conselleria, el procés està a punt de tancar-se amb la contracció de l’empresa i el posterior inici d’obres.

Aquest tercer carril de la C-17 busca absorbir en condicions la gran quantitat de vehicles que hi circulen. Cal tenir en compte que aquest tram experimentava puntes amb més de 90.000 vehicles diaris abans de la pandèmia del coronavirus. A hores d’ara, dia sí i dia també, els embussos entre els Lliçà i Parets en hora punta són el pa nostre de cada dia per a milers de conductors i transportistes. Però s’ha d’obrir una mica el focus i adonar-se també que les obres serviran per reordenar vuit accessos directes que hi ha a la C-17 i que l’enllacen amb empreses, zones industrials i, fins i tot, habitatges. Alguns d’aquests accessos tenen angles de 90 graus que obliguen els vehicles de gran tonatge a envair els dos carrils de circulació de la C-17 per fer la maniobra. Tothom està d’acord que aquestes entrades i sortides són elements de risc per a la seguretat viària i que tenen un efecte directe en la fluïdesa del trànsit.

El tercer carril de la C-17 s’ha treballat braç a braç amb els ajuntaments i, com en alguna ocasió ha comentat el conseller, han hagut de fer servir “un peu de rei” per encabir el tercer carril perquè es tracta d’una zona molt densa urbanísticament parlant. Quan arribin, caldrà estar atents al desenvolupament de les obres perquè requerirà molta paciència per part dels conductors habituals de vehicles privats. Llavors podria ser el moment idoni per convèncer-los de fer el salt al transport públic. És clar que per això també caldria més intenció i actuacions concretes a favor del transport públic.