EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La Generalitat adjudica la variant d’Olost, que començarà a la primavera

Forma part de la connexió amb Olvan. Amb un pressupost de 9,1 miions d’euros, tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres, amb un carril de circulació per sentit.


El 9 Nou
25/11/2010

Nota de premsa del Departament d’Obres Públiques de la Generalitat

“El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat, per mitjà de l’empresa pública GISA, les obres de construcció de les variants d’Olost i de Sant Jaume d’Enveja. Les noves variants, que sumen una inversió d’11,3 MEUR, permetran millorar la mobilitat en aquests municipis, així com la fluïdesa i seguretat del trànsit.

Variant d’Olost · 9,1 MEUR

El DPTOP va posar en servei el 2007 una nova carretera que uneix Olost i l’Eix Transversal i, actualment, té en execució obres de condicionament i formació de variants en l’itinerari entre Olost i Olvan, que comporten una inversió de 39,1 MEUR.

En aquest context de millora de la mobilitat a la zona, ha impulsat ara la construcció d’una variant, que se situarà entre el final de la nova carretera i l’actuació ara en marxa.

Ara, el consell de GISA ha adjudicat les obres corresponents a la construcció d’aquesta variant, per un import de 9,1 MEUR. Es preveu que els treballs comencin la primavera vinent i tinguin una durada de 13 mesos.

Nova carretera de 2,5 quilòmetres

La variant d’Olost que ara s’adjudica tindrà una longitud de 2,5 quilòmetres i discorrerà pel costat est d’Olost, amb un traçat que s’inicia sobre la C-154 i finalitza a la BV-4405 (carretera cap a Prats de Lluçanès). La variant comptarà amb dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres, i dos voral d’1 metre d’amplada, cadascun. Les obres se situen bàsicament al terme municipal d’Olost, si bé un petit tram inicial comprèn el terme d’Oristà.

La nova via s’iniciarà a la C-154, al sud-est del nucli urbà d’Olost. A uns 175 metres, es preveu una intersecció en forma de “T” per a l’accés a una indústria. En aquesta intersecció, es formarà un tercer carril central per a facilitar els girs a l’esquerra. A continuació, es prolonga el tercer carril central per una altra intersecció en “T” que forma l’accés sud a Olost, situat a uns 450 metres de l’origen. En aquest punt, es millora un tram d’uns 230 metres de la carretera cap al nucli urbà.

Posteriorment, la variant creua el torrent de Sant Genís, amb un viaducte de 100 metres. Passat el viaducte, es preveu un pas inferior per a donar continuïtat al camí de les Roques de la riera i després, es creua el torrent del Molí de Sallent, mitjançant un viaducte de 130 metres. Per sota d’aquest, es reposa un tram del camí de Comalrema i, posteriorment, un pas inferior permetrà donar continuïtat al camí de Pela, cap a una granja i a una zona industrial. D’altra banda, un altre viaducte de 180 metres permet creuar la riera d’Olost i donar pas a un camí.

Finalment, la variant incorpora una altra intersecció en “T” amb carril central de gir, que constitueix l’accés al nord d’Olost. Paral•lelament, es condicionen uns 300 metres de la via d’accés al nucli urbà. El traçat finalitza a la BV-4405 (cap a Prats de Lluçanès)”.

Comunicat de l’Ajuntament de l’Olost

“L’equip de govern de l’ajuntament d’Olost amb el seu alcalde, Josep Maria Freixanet, al capdavant, ha mostrat la seva satisfacció “per aquesta adjudicació de la nostra variant, que suposarà una millora important per la mobilitat i el trànsit dins el nostre municipi, així com un benefici clar i directe pel nostre teixit comercial i la nostra cohesió social com a poble”.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, de la Generalitat de Catalunya, ha estat qui ha portat endavant l’adjudicació de l’obra, pressupostada en 9,1 MEUR. L’alcalde manifesta amb evident satisfacció que “aquesta adjudicació, sumada a la finalització de la carretera que uneix Olost amb l’eix transversal i a les obres per la nova carretera Olost – Olvan, situen Olost, de forma destacada, en el mapa de Catalunya i permeten que els seus veïns i veïnes, i per extensió els de tot el Lluçanès, disposin de major i millor qualitat de vida”.

Les obres està previst que comencin la primavera del 2011 i durin 13 mesos. La seva finalització suposarà, en paraules del mateix Freixanet “Un pas més en aquest model de territori que volem que sigui just i cohesionat i que, per tant, permeti als veïns i veïnes de municipis petits, disposar d’infraestructures i serveis que els hi donin les mateixes possibilitats de desenvolupament que la resta del territori català”.

LA PREGUNTA

És bona idea que el Govern central creï una empresa pública per construir habitatge?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't