L’anunci del conseller Sant Vila és fruit dels últims acords entre el govern de la Generalitat i el Ministeri de Foment, pels quals aquest dimarts ja es va anunciar l’inici de les obres de la nova connexió ferroviària amb l’aeroport del Prat.
Les obres de desdoblament parcial de la R3 preveuen actuar sobre tres trams del recorregut entre Montcada-Bifurcació i Vic, fins a un total de 25 quilòmetres. Dos són al Vallès Oriental i un altre a Osona, aquest últim entre les estacions de Balenyà -Estació i Vic, el més llarg de tots tres amb una llargada de 10,8 quilòmetres.
El cost previst de les actuacions s’enfila fins als 95 milions d’euros, una xifra lleugerament superior a la franja d’entre 60 i 70 milions que s’havia avançat en els primeres previsions d’inversió.
L’anunci del desdoblament de la R3 és el que s’esperava per abans d’acabar el 2014 després de l’acord que Foment i Generalitat havien signat el 2013 en relació a futures inversions per a la xarxa de Rodalies.
El conseller Santi Vila havia reconegut la seva frustració, fa uns dies, després de constatar que havia acabat 2014 sense novetats en els compromisos contrets per part de l’Estat.
Una situació que els últims contactes han permès revertir, i que confirmarien l’esperança de la Generalitat en el sentit que un gir d’última hora permetria recuperar el calendari fixat en els acords de 2013.
{{ comment.text }}