Tindrà 400 quilòmetres, que passaran per comarques amb mar fins a d’altres amb cims importants dels Pirineus, i costarà 1,6 milions d’euros.
Pel que fa al Ripollès, la primera actuació serà construir el tram entre Sant Joan, que és on finalitza la via verda de la Ruta del Ferro, fins a coll d’Ares, en terme municipal de Molló. La ruta farà un recorregut circular.
La notícia d’aquest projecte ha saltat després que el Comitè de Cooperació Territorial Europeu l’aprovés i en confirmés una subvenció d’1,1 milions d’euros. La resta estarà finançat per la Generalitat, la Diputació de Girona i els consells comarcals, entre ells el del Ripollès, Pays Pyrénées Méditerranée, i el Consell General dels Pirineus Orientals.
De moment només s’ha posat fil a l’agulla a la iniciativa perquè es preveu que la Ruta Enllaç no estigui a punt fins al 2013, i que les obres no comencin fins d’aquí a un any. Val a dir que bona part del recorregut d’aquesta ruta ja funciona actualment com a via verda –com la que va de Sant Feliu de Guíxols a Ripoll– i, per tant, els nous trams que s’hauran d’adequar són només dos: el de Sant Joan fins a Ceret, passant per coll d’Ares, i el de Palafrugell a Ceret, en aquest cas passant per la Jonquera.
El Consorci Vies Verdes ja està treballant en la redacció dels projectes per poder començar les obres. Pel que fa al nou tram que s’incorporarà al Ripollès, tindrà un total de 29 quilòmetres i començarà a Sant Joan i passarà per la Vall de Camprodon: Sant Pau de Segúries, Camprodon i Molló, concretament.
Una vegada construïts els trams que falten per adequar, la intenció és unificar tota la senyalització de l’anella i promocionar-ho conjuntament.
{{ comment.text }}