L’any passat, coincidint amb el l’aniversari número 300, la festa va agafar més magnitud, que s’ha mantingut per commemorar els 301 anys. L’espectacle “Càntics de llum, del foc a la llum”, a la plaça de l’Església, va ser el punt culminant a tota una jornada d’activitats, que havia inclòs un dinar amb prop de 500 comensals i la representació de tres escenes sobre el 1714 i la guerra.
El muntatge final, amb efectes de llum, so, vídeo i pirotècnia, anava a càrrec del col·lectiu Resiliència, que el va concebre com un cant a l’esperança. Entre el nombrós públic hi havia el conseller de la Presidència de la Generalitat, Francesc Homs, que va parlar del 2015, i de les eleccions del 27 de setembre, com un moment definitiu en el procés polític català.
Homs no va parlar de les aspiracions del Lluçanès de convertir-se en comarca. Sí que hi va fer referència, també parlant dels comicis catalans, l’alcalde de Prats, Lluís Vila.
Vila relacionava amb el moment actual la frase: “Aquí va ser Prats de Lluçanès”, que expliquen que un soldat borbònic va deixar escrita en una paret quan l’exèrcit marxava després d’haver destruït el poble.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't