El cap regional dels Bombers admet que la dotació en tot terrenys no és “òptima” ni a Mollet ni a Sant Celoni

El cap dels Bombers a la Regió d’Emergències Metropolitana Nord, David Borrell, admet que la dotació de vehicles tot terreny dels parcs de Mollet i Sant Celoni no és “òptima”.

El 9 Nou
16/02/2015

Per Borrell, aquests parcs haurien de tenir –com sí que hi ha a Granollers– un vehicle amb reductora i set places que garanteixi, d’una banda, les actuacions a zones de muntanya i, de l’altra, els relleus dels bombers en serveis de llarga durada on els moviments de personal es fan amb vehicles lleugers mentre els camions es mantenen al lloc de l’emergència. A Mollet i Sant Celoni en tenen un de només cinc places.

A més, el cap regional dels Bombers entén que també caldria una renovació dels vehicles tot terreny dels parcs de voluntaris de Caldes, Santa Maria de Palautordera i Sant Antoni de Vilamajor. Tots tres tenen vehicles adaptats per anar per la muntanya però tenen força anys, tot i que no tants com els 22 que tenia el del parc de Figaró, substituït fa uns dies per una furgoneta. “Per antiguitat caldria una renovació, tot i que no tenen l’ús que poden tenir en altres parcs”, explica.

“El Departament és coneixedor” d’aquesta situació tant als tres parcs professionals com als voluntaris. “Confiem que això es podrà resoldre totalment o parcialment en els propers mesos”, diu Borrell, que entén que seria molt important incorporar nous tot terrenys abans de l’estiu pensant, sobretot, en les necessitats de fer relleus de bombers en incendis forestals. Sense vehicles de set places, “necessites dos vehicles [lleugers] per rellevar una dotació. Això no agilita el relleu”.

Segons ell, les retallades han provocat que “les prestacions dels vehicles lleugers hagin anat disminuint” en una situació que es pot fer extensiva a altres comarques. A més, “el problema és que se’ns ha envellit la flota”. La situació es dóna des del 2012, quan es va renovar un rènting d’aquesta mena de vehicles i se’n van incorporar de nous amb menors prestacions. “Va baixar la qualitat”. Amb tot, “s’ha de posar en el context perquè la renovació es produeix en el moment de més limitacions econòmiques” per a la Generalitat. A més, es va prioritzar tenir prou vehicles lleugers per cobrir tots els parcs, encara que no tinguessin les característiques òptimes.

LA SITUACIÓ IDEAL

Segons el cap de la Regió d’Emergències Metropolitana Nord, la situació ideal seria que tots els parcs de Bombers tinguessin un tot terreny de set places amb un remolc per transportar material. Hauria de ser prioritari per als tres parcs professionals: Granollers –que ja el té–, Mollet i Sant Celoni. En els de voluntaris (Caldes, Figaró, Palautordera i Vilamajor), entén que seria suficient amb un tot terreny de cinc places, també amb remolc. Aquí la necessitat de relleus d’equips de sis bombers amb un conductor és molt inferior respecte als parcs de professionals.

Amb tot, Borrell assegura que aquestes limitacions materials no són un impediment per donar resposta a les emergències. “Ho atenem tot i donem resposta a tot. Amb allò que ens donen treballem però cal tenir en compte que hem d’arribar a llocs d’on la gent marxa o on la gent no hi pot accedir”, ressalta.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 135 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't