El punt de trobada del sector audiovisual de proximitat manté l’estructura de concentrar les activitats en una única jornada, i té com a principals novetats que recupera els espais d’exposició per a algunes empreses i la convocatòria d’un concurs de noves produccions per a televisió i ràdio.
“El mercat retorna als orígens, en el sentit que es busca l’intercanvi i generació de continguts per a empreses audiovisuals de proximitat”, explica el director del certamen, Josep Maria Codina. “Estem en un moment millor per reflotar” el sector, afegeix Codina. “Aquest any trenquem els MAC de subsistència i endogàmia i tornem a obrir el mercat”, apunta Francesc Pena, conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local, una de les entitats més implicades en l’organització del MAC. “Aquest és el MAC de les oportunitats”, sintetitza l’alcalde en funcions de Granollers, Josep Mayoral.
Durant la jornada, una dotzena d’empreses presentaran productes i serveis en els espais expositius disponibles a la nau de les Encavallades de fusta, una zona del recinte de Roca Umbert que s’afegeix als que ja s’utilitzaven per al MAC en els anys anteriors. També hi haurà presentacions sobre novetats en tecnologia, en formats, sistemes de distribució i estratègies d’explotació l’àmbit audiovisual. S’hi exposaran conceptes sobre dades massives [big data], la televisió connectada, la comunicació mòbil i l’alta definició, entre d’altres.
UN CONCURS DE PRODUCCIONS
Una de les novetats d’aquest any és un concurs de noves produccions de ràdio i televisió. La convocatòria ha tingut bona acollida. El jurat haurà de triar entre 66 produccions de televisió i 19 de ràdio. Deu programes de televisió i cinc de ràdio faran la presentació final durant el MAC en la tria final de cinc espais televisius i tres de ràdio. Els de televisió tindran 6.000 euros per elaborar un programa pilot. Els de ràdio rebran 1.000 euros.
En l’OffMAC hi haurà l’estrena d’un documental sobre la C-17, coproduït per VOTV i Catalana de Televisions Locals.
{{ comment.text }}