Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La IGP Llonganissa de Vic inicia una nova etapa buscant augmentar les vendes al mercat internacional

La Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Llonganissa de Vic es planteja com a gran objectiu augmentar les vendes als estats de la Unió Europea. El nou president de la indicació, Urbici Escudé, explica que actualment les vendes amb la certificació europea fora de Catalunya només representen el 10%.

  • El 9 Nou
  • 06/10/2009 | 16:02
  • 0

L’objectiu del nou president passa per iniciar una campanya de projecció de la Llonganissa de Vic en països com França o Alemanya que tenen ‘molta més població’ que l’Estat espanyol i, per tant, ‘més consumidors potencials’. Actualment el 90% de la producció d’entre 150.000 i 155.000 llonganisses que tenen aquest certificat es consumeixen a Catalunya.

Escudé ha substituït en el càrrec Joaquim Comella, un dels principals impulsors de la unió d’aquests productors l’any 1992. Pel nou president fins ara s’ha fet l’etapa de creació de la IGP havent aconseguit aquesta marca de qualitat europea. Amb aquesta etapa tancada, Escudé considera que ara s’ha d’iniciar una etapa de promoció del producte tant en l’àmbit català on tot i ser el principal punt de consum encara es pot aconseguir ‘valorar-lo més’, com a l’estat espanyol i arreu d’Europa.

El nou president de la IGP deixa clar que augmentar les vendes a Europa s’ha de planificar i executar en diversos anys. La proposta inicial, pendent d’aprovar per part dels membres de la IGP, passa per participar en fires internacionals per donar a conèixer el producte.

L’actual president de Llonganissa de Vic considera que cal saber valorar el producte i explicar la diferència que hi ha amb altres productes del mateix estil com el salami d’Itàlia o el ‘saucisson’ francès. Per Escudé, però, cal que abans d’iniciar aquesta tasca cada una de les empreses que formen actualment la IGP defineixin ‘a quin mercat es volen dirigir’ i posteriorment fer un pla comú per anar donant a conèixer el producte als diferents mercats.

Per Escudé, aquesta internacionalització del producte només es pot aconseguir amb aquesta etiqueta de qualitat europea. Pel president de la IGP en un mercat europeu on molta gent no coneix la llonganissa de Vic aquesta certificació europea és una porta d’entrada que dóna ‘totes les garanties al consumidor’. Aquest fet també pot ajudar en d’altres aspectes com trobar distribuïdors internacionals d’aquest producte alimentari.

Escudé no descarta que en un futur immediat més productors de llonganissa es puguin incorporar a la IGP. El nou president ha parlat amb els vuit associats actuals i l’opinió majoritària és que seria bo aquest augment. Tot i això el nou president considera però que entrar en una fabricació amb un marc d’elaboració molt fixat comporta uns costos i fabricar amb una qualitat que requereix de ‘convicció’ per part de les empreses que s’hi incorporen.

La llonganissa de Vic és un embotit elaborat farcint un budell llarg i prim amb carn magra de porc picada i adobada amb pebre i altres espècies. Es conserva crua i es deixa assecar durant un període de temps mantenint-la penjada d’un cap.

La llonganissa de Vic s’esmenta per primera vegada en un document del segle XIV que es troba a l’Arxiu Episcopal de Vic. La fórmula per a aquesta elaboració es fa imitant la manera dels pagesos de la Plana de Vic que des de temps remots picaven les millors carns de la matança del porc i un cop adobada la penjaven a assecar al rebost.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.