Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Roma s’autoexigeix a si mateix per tornar a guanyar el Dakar

El folguerolenc preveu una cursa molt dura que es pot decidir a l’etapa marató

  • El 9 Nou
  • 11/12/2014 | 17:14

Nani Roma es troba davant d’un escenari inèdit. Per primer cop defensarà la victòria al Dakar amb el número 300 a la porta del seu cotxe perquè va fer el salt a les quatre rodes just després d’imposar-se en motos el 2004. Per primer cop l’afronta també com a líder indiscutible del Monster Energy X-Raid Team, el principal equip de tota la cursa amb un exèrcit de nou Mini All4Racing –tres d’oficials i vuit de llogats a diferents clients–, després de la marxa de Stéphane Peterhansel a Peugeot.

Amb totes aquestes premisses, el folguerolenc és conscient que serà el rival a batre en el Dakar de 2015. “Tothom vol vèncer al que ha guanyat” tot i que ell espera “disfrutar del moment i penso que ho faré molt”. Han canviat molt les coses després que el 2010 “vaig estar a punt de deixar-ho”. Per això el primer a qui s’exigeix és a si mateix: “El principal rival sóc jo. Tenim capacitat per guanyar però per aconseguir-ho no podem cometre errades i hem de fer bé les coses del primer a l’últim dia” i per afrontar-ho en les millors condicions “ja fa més de dos mesos que entreno cada dia”.

La clau per aconseguir-ho, i després d’analitzar els detalls del recorregut desvetllat per l’organització fa dues setmanes, pot estar en l’etapa marató, que en el cas dels cotxes “no fem des que corríem a l’Àfrica”. En aquest cas, però, s’hauran d’enfrontar a unes condicions més extremes, perquè a part de l’absència de mecànics tampoc no podran comptar amb l’ajuda del camió d’assistència i el nombre de pneumàtics estarà limitat. Per això caldrà “arribar ben classificats a Iquique” abans d’afrontar aquesta doble jornada del 10 i l’11 de gener –1.500km entre els 3.000 i 4.000m d’altitud– per assegurar-se que en cas de necessitar-ho li deixin rodes la resta de companys d’equip.

La reducció dels quilòmetres de dunes no pressuposa “que el ral·li sigui més fàcil” ja que hi haurà “etapes molt llargues, i la segona ja té més de 500km cronometrats”. Des que és a Sud-amèrica, la cursa s’ha tornat “molt més tècnica, molt més de ral·li. La conducció és més semblant a la d’un WRC i el ritme és molt alt”.

Entre els seus rivals destaca el retorn de l’equip Peugeot, que “té tres pilots molt bons”. Pronostica que “segur que faran un cotxe molt bo”, però en aquests moments hi ha molts dubtes sobre el rendiment d’aquest nou buggie i “no sabem com anirà”. Per això no es deixa enlluernar per l’equip que acumula 17 títols entre cotxes i motos al palmarès dels seus pilots i també el preocupa Toyota, que “té un cotxe més potent” o el Hummer de Robby Gordon perquè “segur que també anirà molt ràpid”. Per la part que li toca, i com a únic pilot provador que queda a l’equip, Roma ja ha fet més de 7.000km d’entrenament pel Marroc que li han servit per posar el cotxe al seu gust.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.