Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Arrenca la campanya de Nadal al comerç de Vic

Arrenca el mes de desembre amb el consumisme que ja s’ha convertit en pertinent. Interminables compres, llargues cues, rebaixes anticipades com el “Black Friday”… en resum, grans despeses. Comencen, doncs, també, jornades llargues pels botiguers i les botigueres.

  • UVic
  • 15/12/2017 | 12:56

Alba Jaumandreu i Irene Mas. Vic

La campanya de Nadal va començar amb el Black Friday, el passat 24 i 25 de novembre. Els comerços van oferir descomptes d’entre un 20% i un 40%, fet que, fent balanç, acaba suposant el 30% de la facturació de la campanya de Nadal. La campanya però també s’enllaça amb el mític i tradicional Mercat Medieval; la ciutat obre les seves portes durant cinc dies a gent d’arreu del país, impulsant així, molt positivament, el comerç de la ciutat i les primerenques vendes de nadal. Enguany el mercat ha rebut més de 350.000 esdevenint així unes de les edicions més concorregudes i per tant més rentable del Mercat.

Durant les festes de Nadal, la ciutat ofereix diverses activitats, La Fira de Santa Llúcia, la Fira d’Artesans de Nadal i el Festival de la Infància de Vic. A més a més, els comerços de la Unió de Botiguers obren cada diumenge de desembre; els dies 3, 10, 17 i 24, a més a més els dies festius del pont de la puríssima 6 i 8 de desembre. Tot això fa que el Nadal impulsi els consum en el comerç vigatà. Vic és una ciutat amb una població de 43.287 habitants (Idescat any 2017), amb una àrea d’influència de 198.000 persones (Osona, Ripollès i Garrotxa). La ciutat compta amb 1.154 activitats comercials i de serveis de les quals, prop del 63%, estan concentrades al centre, i un 20%, a l’eix sud de la ciutat, amb un total de 85.000m2 de superfície comercial.

Els propietaris dels comerços inverteixen més diners i més personal a la campanya de Nadal. El cercador d’ofertes de la Generalitat de Catalunya, des del 20 de novembre, fins al 15 de desembre, ha ofert 13 llocs de feina en els comerços de Vic; al mes anterior en canvi, el cercador, només n’oferia un al comerç de Vic. Aquestes dades mostren, que el consum a Vic durant el Nadal augmenta, ja que la campanya de nadal de Vic requereix més treballadors per oferir la mateixa qualitat i més quantitat, durant la campanya i els diumenges laborables del mes de desembre. Vic no només destaca pel seu teixit comercial, sinó també per la vida i l’escalf polític, que repercuteix directament en el consum. Enguany a Vic han caigut les vendes de loteria de Nadal, “El Gordo”, i la situació política que travessa Catalunya podria ser la principal explicació. Per contra, i en aquesta mateixa línia, han augmentat les vendes de la Grossa de Cap d’Any, loteria catalana.

És realment beneficiós pel petit comerç de la ciutat de Vic, obrir els set dies de la setmana durant la campanya de Nadal? Ho sabrem amb les dades de tancament de la campanya.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.