Territori projecta una nova connexió amb l’AP-7 per reduir cues a la C-17 a Parets

La construcció d’un tercer carril a la C-17 entre Parets i Granollers anirà acompanyada d’una nova connexió amb l’AP-7 en direcció Tarragona amb l’objectiu d’eliminar les retencions que es formen a diari en aquesta zona.


31/01/2017
Granollers

En concret, es construirà un accés a l’autopista a l’actual branc que connecta la C-17 amb l’AP-7 en sentit Girona i la C-33 en sentit Barcelona, a Parets. Ara s’hi afegirà una connexió amb l’AP-7 en sentit Tarragona.

L’objectiu és treure ja a Parets trànsit del tronc de la C-17 que ara enllaça amb l’autopista a l’enllaç que hi ha situat al costat de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC). Per tant, es donarà una segona opció als conductors que repartirà la pressió i reduirà les retencions que ara es formen a l’enllaç amb l’AP-7 a Mollet, on es creuen els vehicles que surten de l’Eixample de Parets i volen incorporar-se a la C-17 amb els que baixen per la C-17 i volen agafar l’autopista.

La mesura anirà acompanyada de canvis al tronc central de l’AP-7 amb la senyalització d’un tercer carril al tram d’uns dos quilòmetres en sentit sud (inclosa la zona del viaducte, al nord del nucli urbà de Mollet), que ara només en té dos. És el sector situat entre la bifurcació amb la C-33 i l’enllaç entre l’AP-7 i la C-17, a Mollet, on s’intervindrà sense modificar l’amplada de la calçada, només canviant la senyalització i línies. Aquesta intervenció, que assumirà la Generalitat, ha de comptar amb el permís del Ministeri de Foment, titular de la via. Ja s’han fet els primers contactes i el govern espanyol veu bé l’actuació. Ara, Territori ha de formalitzar la petició però entén que no tindrà problemes per fer-se perquè també servirà per donar més capacitat a l’AP-7.

Segons han confirmat fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat a EL 9 NOU, aquesta obra s’ha afegit a la proposta de construcció del tercer carril a la C-17 entre Granollers i Parets després de veure que, per solucionar les retencions, calia resoldre el tap que es forma a l’enllaç de l’ISPC. Fer-ho actuant sobre el tronc central de la C-17 –allargant el tercer carril que es farà– era complex i costós econòmicament perquè la via en aquest tram passa en viaducte sobre el Tenes i encaixada pels murs pantalla de l’enllaç de l’Eixample de Parets. Per això es posa sobre la taula aquesta alternativa, més barata i ràpida d’executar i que per als conductors no representarà un augment significatiu ni en quilòmetres de recorregut ni en temps. La intenció del govern és executar-ho amb un projecte independent.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 202 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't