QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

De tocar a festes majors de la comarca a guanyar el Sona9

El grup nascut a Vinyoles s’imposa a Beni Dolores i Orella d’Ós en la final disputada a Barcelona i es converteix en el cinquè grup osonenc a guanyar el concurs musical

Als noms dels osonencs Dan Peralbo, Est Oest, Nyandú i La Iaia caldrà afegir-hi el dels voltreganesos Pla Moguda, que aquest dimecres al vespre es van proclamar guanyadors de la 26a edició del Sona9, el concurs musical més prestigiós dels Països Catalans. La banda formada per Jani Cabau, Tomàs Garcia, Guillem Pagès i Oleguer Roca es va imposar a la final disputada a la plaça de Catalunya de Barcelona, on també van tocar Beni Dolores, que es va endur el Premi Joventut, i Orella d’Ós, que va guanyar el Premi Èxit del concurs.

Pla Moguda és un grup nascut a Vinyoles, a les Masies de Voltregà, fa un parell d’anys a partir d’un grup de versions on tocaven Cabau i Garcia. Veient que preferien fer temes propis, van decidir crear una banda i aleshores el grup es va completar amb el fitxatge de Guillem Pagès com a guitarrista i Oleguer Roca com a bateria. De seguida van començar a fer bolos i aquest 2026, entre d’altres, han tocat al festival A Cel Obert de les Masies de Voltregà i també han fet sonar les seves cançons a les festes majors de Manlleu o Sant Hipòlit de Voltregà, entre d’altres.

Tenen un directe fresc, divertit i desacomplexat i també un EP editat, Tot a puesto, que van treure aquesta primavera. La setmana passada també van presentar un nou senzill, Ja emprenya, amb videoclip inclòs, que ja van tocar dimecres a Barcelona i que hauria de forma part del nou EP que tenia previst treure la banda.

A partir d’ara, però, potser hi haurà moguda en els seus plans de futur. I és que el Premi Sona9 permetrà al grup enregistrar un disc als estudis Camaleó de Tordera i editar-lo en vinil amb una tirada de 200 còpies. També podran gravar un videoclip amb Televisió de Catalunya, comptaran amb un contracte discogràfic amb la companyia que es pacti amb el grup i campanyes de publicitat, així com una gira de concerts per festivals com l’Acústica, el Mercat de Música Viva, la FIM de Vila-seca, el festival Ítaca, el Caps Music Festival de Tarragona i les festes de La Mercè.

LA PREGUNTA

Creu que s’ha de disminuir el ritme de desenvolupament de la IA?

En aquesta enquesta han votat 1126 persones.