El festival Canalla! de Vic ha acabat de concretar la programació de la seva primera edició, que tindrà lloc del 23 al 25 d’octubre. Després de la presentació que ja se’n va fer a Vic, aquest dimarts el projecte s’ha donat a conèixer a Barcelona en el marc de la Setmana del Llibre en català amb noves dades sobre la participació editorial, les activitats, les exposicions i la programació professional.
El nou Festival del Llibre Infantil i Juvenil de Vic desplegarà més de 60 activitats en 14 espais de la ciutat i comptarà amb la participació de 51 segells editorials i nou llibreries vigatanes. També hi estaran implicats els 12 centres d’infantil i primària i els set de secundària de Vic, amb més de 2.000 alumnes vinculats a les diferents propostes. El pressupost d’aquesta primera edició és de 190.000 euros.
La programació combinarà literatura amb narració oral, teatre, música, poesia, cinema, il·lustració i tallers creatius. La inauguració serà el divendres 23 d’octubre, amb un pregó de l’escriptora Meritxell Martí i l’il·lustrador Xavier Salomó i l’espectacle Ulissa, de Genovesa Narratives Teatrals. Pel festival hi passaran, entre altres, Susanne Strasser, Marta Altés, Maite Carranza, Miquel Desclot, Anna Font, Jaume Copons, Liliana Fortuny, Mercè Galí, Òscar Julve o Subi.
Una de les novetats concretades ara és l’agenda de signatures que hi haurà durant tot el cap de setmana als estands de Canalla! Fira. Hi participaran noms com Pilarin Bayés, Anna Aparicio, Subi, Mireia Aleu, Mercè Canals, Imma Romeu o Albert Casamayor, entre molts altres. La programació definitiva també incorpora El poema de la vaca, un recital de Josep Pedrals per a infants de 7 a 11 anys, i Viure escrivint, una proposta del Club Tàndem amb Marina Porras i Juliana Canet.
Un altre dels plats forts serà el Museu Imaginari, l’exposició impulsada per Vic Il·lustra, que reunirà obres de 82 il·lustradors de diferents generacions. Entre els participants hi haurà Pilarin Bayés, Roser Capdevila, Marta Altés, Eva Armisén, Javier Mariscal, Flavita Banana, Jordi Labanda, Conrad Roset, Júlia Sardà, Juanjo Sáez o Christian Inaraja. De l’exposició se n’editarà un catàleg de 500 exemplars.
El vessant educatiu també incorpora una novetat. L’Ajuntament destinarà 3.000 euros als centres d’infantil i primària de Vic, 250 euros per escola, perquè puguin comprar llibres als expositors i les llibreries participants en el festival. Paral·lelament, els centres ja treballen en els projectes Animalons, animalades! i Rap & Poesia.
La resposta a la programació professional ja és elevada a un mes de la celebració del festival. La jornada Canalla! Pro del divendres 23 d’octubre, a la Biblioteca Pilarin Bayés, té 139 inscrits per a 141 places, mentre que les jornades de Vic Il·lustra acumulen 649 inscripcions. Les 400 places de divendres ja estan exhaurides.
L’accés a Canalla! serà gratuït, tot i que algunes activitats tindran aforament limitat i requeriran inscripció prèvia. El festival funcionarà de 10 del matí a 8 del vespre divendres i dissabte i de 10 del matí a 6 de la tarda diumenge.