Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Arrenca la fase central dels treballs de millora del pont sobre el Ter de Ripoll

Amb una inversió d’1,1 MEUR, és una obra llargament reivindicada a la comarca

  • El 9 Nou
  • 05/08/2022 | 18:34
  • Ripoll

ACN Ripoll.- La fase central dels treballs de millora del pont de Ripoll, on conflueixen el riu Ter i el Freser, va arrencar a finals de juliol i s’allargarà fins a l’1 de setembre. Es tracta d’unes obres per adequar la línia R3 d’ample convencional de Barcelona-Puigcerdà, uns treballs llargament reivindicats a la comarca. “El ferrocarril és una estratègia de futur i tota la inversió que es faci en la seva millora significa assentar aquest servei”, va subratllar l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, durant una visita d’obres ahir dijous. Mentre durin les obres, no poden circular trens i s’ofereix servei alternatiu per carretera que connecta la capital del Ripollès amb Ribes de Freser, Puigcerdà i la Tor de Querol-Enveig. El pressupost de l’obra és d’1,1 MEUR.

“És una eina bàsica per al desenvolupament de la comarca i cal continuar fent millores per incrementar velocitats i ser més competitius”. El president del Consell Comarcal del Ripollès, Joaquim Colomer, celebra que els treballs al pont del Ter a Ripoll hagin arrencat, ja que la millora de la infraestructura és una obra llargament reivindicada a la comarca.

Segons el subdirector d’infraestructura viària d’Adif, Ignacio Meana, els treballs arriben “en el moment precís”, i va destacar que les obres, que bàsicament són d’impermeabilització, permetran allargar la vida útil de la infraestructura, que té més de 100 anys d’antiguitat i 145 metres de longitud. El viaducte està situat entre la sortida de l’estació de Ripoll i el túnel que travessa part del nucli en direcció nord.

Mentre durin els treballs, no poden circular trens i s’ofereix un servei alternatiu per carretera que connecta la capital del Ripollès amb Ribes de Freser, Puigcerdà i la Tor de Querol-Enveig. Les parades de bus estan en zones properes a les estacions.

Durant la fase d’afectació al trànsit ferroviari, es durà a terme la neteja, regularització i impermeabilització de l’estructura amb la tècnica denominada ‘poliurea’, que ofereix la durabilitat més gran per a aquest tipus d’estructures. Per a aquesta actuació, és necessari l’aixecament de la superestructura de via (carril, balast, travesses) i la seva restitució posterior en òptimes condicions geomètriques abans de la finalització del tall ferroviari.

Durant aquest mes d’agost, també s’està aprofitant per fer el control de vegetació de la línia, ja que en ocasions la caiguda d’arbres a la via feia que s’hagués de suspendre el pas de combois. Un cop s’hagi acabat l’adequació del pont, els treballs s’allargaran durant cinc mesos més, però ja no serà necessari el tall del trànsit ferroviari.

COMENTARIS

LA PREGUNTA

Aprova que el govern reguli la temperatura en comerços, transport i oci?

En aquesta enquesta han votat 879 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.