QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Conferència a Vic sobre l’excursionisme i l’origen de la presa de consciència sobre el patrimoni cultural

La impartirà aquest dijous al Temple Romà de Vic Maria Ocaña, del Museu Arqueològic de l’Esquerda de Roda.


El 9 Nou
14/12/2011

Nota de premsa del Patronat d’Estudis Osonencs

Dijous al Temple Romà, conferència sobre l’excursionisme i la presa de consciència sobre el patrimoni cultural a càrrec de Maria Ocaña

Aquest dijous, dia 15 de desembre, Maria Ocaña, del Museu Arqueològic de l’Esquerda, impartirà la conferència “L’excursionisme i l’origen de la presa de consciència sobre el nostre patrimoni cultural”, a les 8 del vespre al Temple Romà de Vic.

Durant la xerrada, Ocaña parlarà del paper que ha tingut l’excursionisme en el descobriment i la posada en valor del patrimoni cultural a la comarca, especialment en l’àmbit del patrimoni arqueològic i arquitectònic. Bona part dels jaciments arqueològics de la comarca van ser en el seu inici identificats i reconeguts gràcies a la pràctica excursionista i a tot un col•lectiu de persones sensibilitzades vinculades, en bona part, al Centre Excursionista de Vic, que en el seu butlletí va recollir moltes de les primeres notícies que es tenen sobre aquests jaciments i sobre molts altres elements de patrimoni cultural de la comarca, tant arquitectònic, com etnogràfic o artístic. En l’acte també es donaran nocions per a poder identificar elements amb possible valor arqueològic i sobre els procediments que cal seguir en aquests casos.

Aquesta conferència s’emmarca dins el cicle sobre ciència i territori que organitza el Patronat d’Estudis Osonencs i la Unió Excursionista de Vic amb motiu de la commemoració del centenari de la fundació del Centre Excursionista de Vic, la primera entitat excursionista que hi va haver a la comarca d’Osona. Les sis xerrades que componen el cicle, que va des del 12 de novembre al 22 de desembre, tenen la voluntat d’aportar una perspectiva científica a l’activitat excursionista i estan adreçades a totes aquelles persones que tinguin interès per la ciència i el territori.

Conferència ‘L’excursionisme i l’origen de la presa de consciència sobre el nostre patrimoni cultural’ a càrrec de Maria Ocaña

Dia: Dijous 15 de desembre de 2011
Lloc: Temple Romà de Vic
Hora: 8 del vespre

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 604 persones.