EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Llancen la marca de qualitat ‘Producte del Ripollès’ amb l’objectiu de revaloritzar els productes del territori

Els vedells, xais o porcs han de ser nascuts i criats a la comarca. El producte estrella és una botifarra que s’anomena ‘llangonisseta’ i “que intenta mantenir el gust de com es feia abans”.


El 9 Nou
19/06/2012

L’Associació de Carnissers i Xarcuters del Ripollès i l’àrea de dinamització del sector agroalimentari del Consorci Ripollès Desenvolupament han certificat sota la marca de qualitat ‘Producte del Ripollès’ els embotits que elaboren als seus obradors de forma artesana. El responsable de l’àrea, Ferran Doliu, ha explicat que l’objectiu és “valoritzar” el producte de qualitat que s’elabora al territori. Tot i que hi ha diferents productes que s’engloben sota el paraigües que ofereix la marca (carns com la de vedella, xai o porc, làctics o la coca del Ripollès), el producte estrella és una botifarra que s’anomena ‘llangonisseta’ i “que intenta mantenir el gust de com es feia abans”, ha afegit Doliu.

Els requisits bàsics que han de seguir els productors que volen oferir els seus productes sota la marca ‘Producte del Ripollès’ són criar animals nascuts a la comarca o productes cultivats al territori. La certificació s’ha dut a terme a través de l’Entitat d’Inspecció i Certificació de Girona S.L..

Des de l’àrea de dinamització del sector agroalimentari del Consorci Ripollès Desenvolupament, Ferran Doliu ha assenyalat que “s’ha volgut donar un prestigi de qualitat i de producte d’excel·lència a aquests embotits”. En especial, però, a la ‘llangonisseta del Ripollès’, una botifarra que s’elabora a partir de carn magre de porc que es trinxa amb la màquina de picar i, llavors, es barreja afegint-hi les espècies. Després, s’emboteix en un budell natural de porc, es talla i es lliga pels dos extrems amb un cordill de color groc, verd i blanc.

Doliu ha assenyalat que tots els productes ofereixen “una gran qualitat”, “s’elaboren seguint la tradició de les generacions anteriors” i, ha destacat, que “són únics per la seva curació artesanal”.

Per donar a conèixer la nova marca i que els consumidors puguin conèixer les característiques dels productes, se sortejaran a través de Facebook i cada quinze dies un lot d’embotits del Ripollès.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 876 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't