Aquest demanda arriba just un mes de saber-se, a més, que les variants de les Preses i Olot, continuació lògica de l’Eix de Bracons en sentit Figueres, s’endarreriran perquè no hi ha prou recursos reservats per fer l’obra, segons informa ACN.
El diputat de CiU, Josep Rull, va admetre a mitjan setembre en comissió parlamentària que serà “complicat” mantenir el calendari perquè, dels 415 MEUR que costen els treballs, el Govern -a través de l’empresa pública Gisa- només en disposa de 301.
Les noves variants han d’enllaçar el túnel de Bracons amb la N-260 i, tot i que les obres havien de començar aquest 2011, encara s’està pendent de la declaració d’impacte ambiental.
Les variants d’Olot i les Preses han d’enllaçar les carreteres C-152 i N-260 i posar fi al coll d’ampolla que en alguns moments suposen els accessos al túnel de Bracons.
Les obres havien de començar aquest 2011, però encara s’està pendent de resoldre l’avaluació d’impacte ambiental, un tràmit que es preveu completar aquesta tardor.