EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Graduats de la UVic-UCC faran de mentors a centres d’Osona per combatre l’abandonament escolar

En l’arrencada del projecte hi prendran part 50 alumnes de cinc centres d’ensenyament secundari

“Tenim alumnes que baixen del tren. Volem que no surtin del vagó i continuïn estudiant”. Amb aquest símil ferroviari resumia el vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement i investigador principal del projecte, Jordi Collet, què vol ser la prova pilot que engegarà aquest curs la UVic-UCC amb l’objectiu de combatre l’abandonament escolar prematur. De fet, tal com remarcava Collet, el concepte abandonament escolar prematur “inclou diverses situacions”, des d’absentisme en l’etapa obligatòria, passant per no aprovar l’ESO amb el fre que això comporta en l’àmbit acadèmic, fins a començar uns estudis d’FP o Batxillerat per abandonar-los al poc d’iniciar-se. Escenaris, tots ells, que comporten una reducció d’oportunitats laborals, exclusió social i pobresa. 

A Osona s’estima que cada any hi ha uns 700 joves que tenen problemes per finalitzar l’etapa escolar obligatòria i continuar amb la seva formació. Per intentar-ho revertir, la UVic-UCC iniciarà una prova basada en la figura dels mentors: graduats en Magisteri, Educació Social i Psicologia que faran un acompanyament dels alumnes seleccionats i també potenciaran els vincles “amb les famílies, les activitats extraescolars i tots els recursos socioeducatius que hi ha al seu entorn”, diu Collet. El mentor treballarà cada tarda de manera personal amb dos alumnes, i un dia a la setmana es farà una activitat de grup amb la desena de joves que formaran la prova pilot a cada centre de Secundària seleccionat: FEDAC Pare Coll i institut La Plana, a Vic; Institut del Ter i La Salle, a Manlleu, i l’Institut del Voltreganès. La prova pilot s’inicia amb joves de 3r d’ESO, es fa un acompanyament “intens” en els dos últims cursos de la Secundària, i també inclou un seguiment durant l’any posterior a l’etapa postobligatòria, “ja que hi ha un gran trencament”, conclou Collet.

Des de l’Institut del Ter, a Manlleu, la proposta es veu amb bons ulls, ja que serà un recurs més per vetllar per l’alumnat amb dificultats. En aquest sentit, la cap d’estudis, Fina Casacuberta, explica que a 3r d’ESO “detectem joves que de mica en mica es van absentant”. Des del centre es té contacte gairebé cada dia amb les famílies, “però és complicat perquè moltes vegades a casa tampoc hi ha massa suport”. En aquesta línia, i tal com va recordar el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, el projecte és important perquè “es fa un acompanyament educatiu i emocional”, i ho fan mentors “amb un vincle generacional. Trobaran punts en comú”.

La Fundació Antiga Caixa Manlleu finança la prova pilot

El projecte compta amb el suport econòmic de la Fundació Antiga Caixa Manlleu. El president de l’entitat, Miquel Torrents, va remarcar que la col·laboració amb la UVic “ens satisfà”, i més si és per iniciar programes que permeten dotar d’eines els alumnes de Secundària “per consolidar la seva trajectòria socioeducativa”. A la foto, la signatura del conveni.Vic

LA PREGUNTA

Al debat de política general al Parlament quina creu que ha de ser la prioritat?

En aquesta enquesta han votat 220 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't