QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Guillem Dorca és escollit com a nou president de la secció local d’Esquerra a Vic

La meitat de l’executiva anterior continua

En l’assemblea celebrada aquest dijous al vespre a la Sala Coll i Bardolet de l’edifici del Sucre, la secció local d’Esquerra a Vic va votar i presentar la nova executiva local, que va ser escollida per unanimitat i estarà encapçalada per Guillem Dorca. “Volem continuar amb la bona feina de l’executiva sortint, consolidar el partit a escala local i afrontar reptes d’àmbit supramunicipal que creiem que Vic ha de coliderar”, va explicar just abans de prendre possessió. Dorca, nascut a Vic l’any 1992, encapçala un equip on es mantenen sis noms de l’anterior executiva –Santi Crusellas, el mateix Dorca, Albert Palou, Maria Balasch, Marta Rovira i Enric Furriols– i s’hi incorporen sis cares noves: Clàudia Fontserè, Joan Solà, David Pallarols, Cristina Casals, Elisabet Guix i Pol Serena. Qui no repeteix és el president de l’executiva local sortint, Roger Mas, que també és regidor a la capital d’Osona. Mas considera que l’objectiu de rejovenir el partit i portar gent nova s’ha aconseguit. De fet, tal com explica Dorca, “hem baixat la mitjana d’edat de l’executiva”, i la intenció és combinar la joventut, “amb idees noves i propostes disruptives”, amb l’experiència dels que continuen d’anteriors mandats.

La nova executiva local, a través de les paraules del nou president, Guillem Dorca, apunta que la ciutat “necessita un canvi de rumb” i que des de la ciutat de Vic “volem ajudar a fer la revolució democràtica, ecologista, feminista i social”.

En l’horitzó polític de la nova executiva local de Vic hi ha les eleccions municipals que s’han de celebrar el maig del 2023, un objectiu “pel qual treballem però també volem anar més enllà”. Dorca comenta que la tasca a la qual ha d’aspirar el grup republicà de la capital d’Osona ha de ser “millorar la vida dels vigatans”, i que per aconseguir-ho “les eleccions són un instrument més”. Tot i això, Dorca recorda que també tindran ben activa la branca “de l’activisme, la formació i ser present a tots els espais de la ciutat per construir un projecte alternatiu”.

En les últimes eleccions municipals que es van celebrar el maig del 2019, Esquerra va ser la segona força a Vic, amb un total de 3.472 vots que li van donar cinc regidors. El 19,3% del percentatge total de vots, però, els va deixar lluny de la majoria absoluta de JxCat.

LA PREGUNTA

Creu que l’absentisme és un dels principals problemes del mercat laboral?

En aquesta enquesta han votat 545 persones.