Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Jordi Urbea: “Hi hagi o no tren, el futur és més que espectacular”

El CEO d’Ogilvy Barcelona va ser el ponent del Dia de la Cambra a Osona, que es va fer dimarts

L’acte del Dia de la Cambra va començar amb una imatge que vol escenificar la força d’alinear-se per un objectiu comú. Els Sagals d’Osona van irrompre per sorpresa a la Sala Marià Vila d’Abadal, que estava plena, per fer un pilar de 4. I si algú tenia dubtes sobre el futur de les empreses, Jordi Urbea, el conseller delegat d’Ogilvy Barcelona, l’agència de publicitat present a tot el món, va dir que el “futur és més que espectacular, tant si hi ha tren com si no”. La darrera frase feia referència a la intervenció que havia fet prèviament el delegat a Osona de la Cambra de Comerç, Pere Antentas, sobre la necessitat d’actuar per aconseguir que la línia de tren entre Barcelona i Puigcerdà sigui “un metro per fer que Osona sigui un barri tecnològic de Catalunya”. Una idea compartida pel president del Consell Comarcal, Joan Carles Rodríguez.

L’ús de la tecnologia i les que vindran és el que va centrar la conferència d’Urbea, nascut a Sant Quirze de Besora, que va ser pioner amb l’ús d’internet quan va treballar a la primera empresa del sector nascuda a Vic Servicom, “en vaig ser el setè treballador”. L’ús d’aquesta nova tecnologia l’ha acompanyat sempre més i hi veu un potencial enorme. Per això va dir als empresaris assistents que “o correu i transformeu les empreses o tindreu un problema greu”. De la seva empresa, on ell ha impulsat la digitalització, va explicar que ja hi ha “gairebé més matemàtics que creatius” i la clau està a “recollir les dades que els usuaris i consumidors deixen amb els seus telèfons mòbils” i adaptar les campanyes de publicitat dels clients a cada grup d’humans amb interessos semblants. Urbea, que també és vicepresident d’Ogilvy Espanya, va posar diversos exemples, com el del que busca un cotxe per comprar. “Abans aquesta persona anava als diferents concessionaris durant un dissabte al matí. Ara sabem que el busca perquè mira pàgines web o comparadores. Llavors aquesta informació té un preu per a aquell qui vol vendre un cotxe”, va dir Urbea, que va afegir que des de l’agència i de forma legal el que es fa és “recollir les dades i fer perfils de possibles clients” i això, al seu parer, s’ha de fer en temps real. La seva empresa maneja 61.197.751.623 perfils diferents de 35 països. A més, va afegir, aprofitar-ho per vendre té data de caducitat: “O recolliu dades dels vostres clients en els propers tres anys o ja no seran vostres”.

Aquesta opció serà encara més clara quan s’instauri la tecnologia 5G, que permetrà “que els objectes es comuniquin entre ells”. Informació, publicitat i propostes adaptades a cada consumidor en funció dels gustos i interessos. Aquest és el futur, va dir Urbea, que va afegir que li agradaria veure d’aquí a cinc anys, “quan torni”, que “Osona marqui el ritme de captació de dades de tot Catalunya”. Amb tren, o sense.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.