QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Judit Serra s’incorpora com a directora de Creacció

Substitueix Núria Macià, que va deixar l’agència el passat mes de desembre, després de dirigir-la des de la seva fundació el 2014

La nova directora executiva de Creacció, la vilatortina Judit Serra Marsal, s’incorpora aquest mes de setembre al capdavant de l’agència d’emprenedoria, innovació i coneixement dels ajuntaments de Vic i Manlleu, el Consell Comarcal d’Osona i la UVic-UCC

Tal com va avançar EL 9 NOU el passat mes d’abril, Serra va ser la guanyadora del procés de selecció celebrat a principis d’aquest 2026 per substituir Núria Macià, que el passat mes de desembre va deixar l’agència després d’haver-ne estat la directora des de la seva fundació, del 2014. Serra, però, no s’ha pogut incorporar fins ara perquè abans havia de fer el traspàs a l’empresa on treballava, la filial espanyola del grup alemany 2G Energy, on exercia de gerent.

Judit Serra va obtenir la puntuació més alta de la comissió de valoració del procés de selecció, formada per Anna Seijas, com a presidenta; Gemma Vivet, Ariadna Villegas i Georgina Pérez, com a vocals, i Carles Font, com a secretari.

Llicenciada en enginyera de Telecomunicacions, Judit Serra té un PMD per ESADE i un màster en Energies Renovables. La seva trajectòria professional ha estat vinculada tant a l’àmbit públic com al sector empresarial. En els seus inicis professionals va treballar al Consell Comarcal d’Osona i a l’Agència Local de l’Energia d’Osona.

Fins fa poques setmanes era gerent de 2G Solutions, filial del grup alemany 2G Energy, especialitzat en sistemes de cogeneració, amb activitat a Espanya, Portugal i el nord d’Àfrica.

Serra va impulsar la creació de la filial espanyola l’any 2008, en un moment de desenvolupament de la producció d’energia elèctrica en règim especial, amb l’objectiu de promoure la instal·lació de plantes de cogeneració, especialment vinculades al biogàs i a l’hidrògen. En paral·lel, va crear i desenvolupar la filial del grup a França, consolidant una trajectòria professional vinculada al creixement empresarial i a la internacionalització de l’activitat.

“Començo aquesta nova etapa amb molta il·lusió. Per a mi és una oportunitat de posar la meva experiència del món empresarial internacional al servei del territori”, explica la nova directora en una nota de premsa emesa per Creacció.

En aquesta nova etapa, un dels seus principals objectius és aprofundir en el coneixement del teixit econòmic d’Osona i reforçar la capacitat de Creacció per connectar empreses, administracions, entitats i persones i generar noves oportunitats de desenvolupament: “Tinc moltes ganes de conèixer encara més de prop les empreses i els agents d’Osona i de treballar amb tot l’equip de Creacció per impulsar projectes que tinguin un impacte real. L’objectiu és que Creacció sigui cada vegada més útil i capaç de connectar necessitats, entitats, empreses i persones per contribuir a incrementar la competitivitat de la comarca”.

Creacció treballa en els àmbits de les persones, l’empresa i el territori, amb l’objectiu de generar oportunitats, fomentar la cooperació i contribuir al desenvolupament econòmic i social d’Osona.

Entre els projectes i iniciatives que impulsa Creacció hi ha l’Observatori Socioeconòmic d’Osona, Osona Reptes de Futur, l’Escola de Noves Oportunitats Albir, Osona Benestar Laboral, Fet a Osona, Mengem d’aquí Osona, l’Oficina Tècnica de l’R3, Osona Biocircular i Viu Osona, entre d’altres.

LA PREGUNTA

Està d’acord que es prohibeixi l’ús de la IA als centres escolars als menors de 14 anys?

En aquesta enquesta han votat 661 persones.