ACN – L’Ajuntament de Vic ha decidit reforçar el servei de distribució que ja presten alguns comerciants associats a Vic Comerç amb motiu de la crisi sanitària per fer arribar la compra a casa dels clients. Aquest dijous, l’alcaldessa, Anna Erra, ha explicat que el consistori es farà càrrec del cost de distribució a través del servei de missatgeria de les entitats socials Areté i Adfo. En aquesta línia, des de Creacció s’està treballant en una plataforma que reuneixi tots els comerços de Vic que ofereixen servei a domicili. Amb l’objectiu d’afavorir l’associacionisme, el consistori només es farà càrrec del servei dels associats a Vic Comerç. L’Ajuntament de Vic destina una partida de 700.000 euros amb ajuts directes per reactivar el comerç.
El pla de suport al comerç de proximitat que ha impulsat l’Ajuntament de Vic per ajudar a reactivar el comerç local inclou diferents línies. Com a novetat, hi ha una addenda al conveni entre l’Ajuntament de Vic i l’associació de comerciants Vic Comerç per reforçar la distribució de la compra a domicili.
Amb motiu de la crisi per la covid-19, molts establiments de la ciutat han posat en marxa el repartiment a domicili. “És un canal que hem de professionalitzar per donar-li continuïtat”, ha assenyalat Bet Piella, la regidora de Comerç. En aquesta línia, Creacció està treballant per desenvolupar una plataforma que pugui reunir tots els comerços de Vic que ofereixin lliurament a domicili. La regidora ha explicat que des d’ara i fins passada la campanya de Nadal, el consistori vigatà finançarà el repartiment a casa que faran Adfo i Areté de les compres fetes als comerços associats a Vic Comerç.
El pla també inclou l’ampliació de 300 metres de voreres per garantir el distanciament social i l’accés a les botigues en carrers on els vorals són més estrets, com el carrer Bisbe Morgades, el passeig de la Generalitat o el Doctor Salarich, on s’han suprimit 35 places d’aparcament de la zona blava i de càrrega i descàrrega. També s’han millorat les connexions dels barris del sud per poder-hi accedir amb bicicleta.
El consistori també bonifica amb ajuts directes de 800 euros aquells comerços de la ciutat que es van veure obligats a tancar amb motiu de la covid-19 i amb 500 euros per als que malgrat no van haver de tancar, van veure reduïda considerablement la seva facturació. La novetat, és que els mercats setmanals de Vic també tindran una compensació com a motors turístics de la ciutat. El consistori bonificarà part de les taxes que paguen per ocupació de l’espai públic.
El pla de suport al comerç també inclou la mediació del lloguer dels locals. “Hem hagut de fer molt poques mediacions i tots els resultats han estat positius”, ha explicat la regidora.
D’altra banda, també s’està treballant en propostes de reactivació el consum amb fórmules com ara els xecs creuats entre comerços o l’aprofundiment en la formació dels negocis en matèria de transformació digital.
De la seva banda, el president de Vic Comerç, Toni Brachs, s’ha mostrat molt satisfet amb la iniciativa del consistori per ajudar-los amb el repartiment de les compres. En termes generals, ha volgut transmetre “optimisme” des del sector comercial “malgrat els temps durs”. Des de l’inici de la crisi, quatre comerços han tancat, ha lamentat Brachs. Amb tot, cinc comerços nous s’han associat a Vic Comerç.
Aquest dijous també s’ha posat en marxa la campanya ‘A Vic compraràs segur’ amb un vídeo i un espot promocional per fomentar la compra als comerços i establiments de proximitat, que donen un tracte proper, de qualitat i professionalitat. “Volem que la gent torni a comprar a les botigues de la ciutat, gràcies a la seva diversitat i oferta i d’una manera segura i sostenible”, ha dit l’alcaldessa.
{{ comment.text }}