QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Liquats Vegetals augmenta un 2% la facturació el 2024 i assoleix els 93 milions d’euros

El fabricant de begudes vegetals de Viladrau creix un 5,1% a l’Estat i exporta a una quarantena de de països

Liquats Vegetals va incrementar un 2% la facturació el 2024 respecte l’obtinguda l’any anterior, fins a 93 milions d’euros. La directora de màrqueting de la companyia, Anna Rovira, ha destacat especialment el creixement del 5,1% a l’Estat, on ha remarcat que conserven el lideratge amb una quota de mercat del 14,6%. En la presentació de resultats de la firma de begudes vegetals de Viladrau, feta aquest dijous a Barcelona, ha precisat que aproximadament del 50% de les vendes són de marca pròpia, “una de les apostes més grans” de l’empresa. Per una altra part, la dirigent ha indicat que les exportacions van significar el 22% de la facturació, amb presència a 45 països com ara Països Baixos i Àustria i l’entrada a Bèlgica, Alemanya, Regne Unit i França.

Rovira ha atribuït aquests resultats al fet d’haver “reforçat” la gamma de productes YOSOY i Almendrola. En aquest sentit, ha remarcat “tres grans apostes”, dutes a terme a cavall entre 2024 i 2025, amb YOSOY Ametlla 0%, YOSOY Barista i YOSOY Ametlla Suprema. “És la primera beguda que hi ha en el retail”, encara que també “es pot trobat en alguns bars i cafeteries”, ha destacat.

Alhora, Rovira també ha afegit que l’entrada per primera vegada en hipermercats com ara Alcampo i El Corte Inglés ha ajudat a millorar la facturació, per repartir-se per l’estat espanyol. Una distribució que “’s’havia resistit”, ha reconegut la responsable de màrqueting. D’altra banda, ha posat l’accent en la pujada d’un 2,2% en valor d’aquests productes a Espanya, impulsat bàsicament per les begudes d’avena i ametlla.

Per la seva part, el director comercial, Oriol Gabarró, ha dit que el 2024 va ser un any de “consolidació estratègica” i “reordenació”, especialment en l’àmbit internacional amb la mirada posada a entrar a nous mercats i aconseguir nous consumidors.

El fabricant de begudes vegetals, amb seu a Viladrau (Osona), ha elaborat un pla estratègic fins al 2027 amb “una aposta forta per la innovació”, ha recalcat Rovira, amb la voluntat que sigui “sistemàtica”. La directora de màrqueting de Liquats Vegetals ha comentat que volen “sorprendre” el consumidor i que és el paper que han de fer com a “líders de mercat”.

Pel que fa a futures inversions, Rovira ha manifestat que s’està estudiant “les opcions” que hi ha, ja sigui en la línia de producció com en la factoria. També es manté la porta oberta a fer-ho fora de Catalunya.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 164 persones.