QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Manlleu ofereix dos solars del Pla del Mas per pagar amb espècies una part de la ronda nord

És una via estratègica per millorar la mobilitat de la ciutat i podria estar acabada a finals d’any

Pas endavant en la construcció de la primera fase de la ronda nord de Manlleu, el vial que ha de connectar el polígon industrial del Pla del Mas, que s’està acabant d’urbanitzar, amb una nova rotonda a la intersecció de les avingudes Puigmal i Pirineus. El vial ha de ser la pedra angular que afavoreixi un canvi de paradigma de la mobilitat a la ciutat i “al nord de la comarca”, segons l’alcalde de Manlleu, Arnau Rovira (Junts). En les properes hores s’ha de conèixer el nom de l’empresa adjudicatòria de les obres que, si s’avança sobre el calendari previst, podrien començar entre agost i setembre i estar acabades a finals d’any.

Els serveis tècnics municipals de l’Ajuntament de Manlleu han hagut d’esprémer el cervell per trobar una fórmula que permetés adjudicar els treballs d’una obra estratègica per a la ciutat, després que la subhasta de les quatre parcel·les (de 8.900 metres quadrats de sostre) quedés deserta. Perquè el concurs fos “atractiu”, en paraules de la regidora d’Urbanisme, Marta Moreta (PSC), s’han inclòs en l’operació dues de les quatre parcel·les que l’Ajuntament té al polígon del Mas i, per tant, una part de l’operació es pagarà amb espècies. La resta es finançarà amb una aportació directa de 435.000 euros de la Diputació de Barcelona.

La jugada encara pot resultar més econòmica per a l’Ajuntament perquè, tenint en compte que l’empresa que ha quedat primera per puntuació en el concurs ho ha fet amb una baixa temerària (dels 1,4 milions de licitació a 1,08), podria ser que s’acceptés aquesta baixa reduint les parcel·les a canvi a només una. Aquesta empresa és la constructora Cosplaan, que ja és qui està fent les obres d’urbanització del polígon. Aquest motiu, i tenint en compte que ja té la maquinària i els treballadors en aquesta obra, seria l’argument principal per justificar la baixa temerària. Ara bé, aquesta justificació l’estan analitzant amb detall els serveis tècnics municipals abans d’acceptar-la. Si no fos així, les obres s’adjudicarien a la segona empresa amb millor puntuació: Servial. Al concurs també s’hi han presentat Arenes i Graves Castellot, Obras y Pavimentos Brossa, Agustí i Masoliver (Amsa) i Romà Infraestructures i Serveis.

A partir d’aquí, i passats els 20 dies d’exposició pública de l’expropiació dels terrenys per on ha de passar el vial que l’Ajuntament va aprovar en el ple de dilluns, el govern municipal confia que les obres puguin començar entre agost i setembre i estar acabades com a molt tard al mes de gener.

Si es compleix aquest calendari, els treballs s’encavalcaran amb els de la urbanització del polígon que estan a la recta final, però s’estan endarrerint per la falta de resposta d’Endesa a l’hora d’electrificar-lo. Això ha obligat a prorrogar fins a l’octubre unes obres que havien d’acabar al mes de juliol. “Ja pràcticament només hi falta la capa d’asfalt, però hi ha un problema greu amb Endesa. És inacceptable que la companyia ho paralitzi tot perquè no desplega”, denunciava Moreta dilluns al matí en una compareixença al punt per on passarà el vial, al costat d’Arnau Rovira i del regidor de Transformació Econòmica, David Bosch (Junts).

El vial, que inicialment connectarà la nova rotonda entre les avingudes Puigmal i Pirineus amb el nou polígon, es planteja no només com un punt de connexió, sinó com una via estratègica de la mobilitat de la ciutat i del nord de la comarca. L’equip de govern està confiat a desencallar el pla que ha de permetre connectar també la nova rotonda amb la carretera de la Miranda, per una banda, i el polígon amb la carretera de l’Esquirol, de l’altra. En un inici això ha de permetre treure camions del centre de la ciutat i que l’entrada de referència pels vehicles pesants a la ciutat sigui a través de l’accés de la Miranda de l’Eix Vic-Olot (C-37). Això, fins i tot, contribuiria a solucionar “bona part dels problemes que té Roda”, deia Moreta mostrant-se també prudent a l’espera que es materialitzi tot el projecte. Arnau Rovira afegia que “ens hem reunit amb els alcaldes dels pobles del voltant perquè creiem que el desenvolupament del nord de la comarca és important”.

El vial és estratègic per la seva capacitat tractora de noves empreses al polígon. “Moltes indústries esperaven aquesta connexió. Sense ella no veien clar comprar una parcel·la aquí”, explicava Moreta tot assegurant que en els darrers mesos s’han reunit amb moltes empreses interessades a créixer a Manlleu. “Toca tornar a capitalitzar la indústria. Que creixin les de Manlleu i en vinguin de noves”, deia Rovira. De fet, hi ha tres empreses que ja tenen superfície comprada i esperen la urbanització per començar-hi a construir. Són Euromat, Esbelt i Mecànica Anglada. L’Ajuntament confia que els 66.000 metres quadrats del polígon s’ocupin amb certa celeritat i Rovira ja apunta que ja s’ha parlat amb Urbanisme per “desdoblar el polígon” fent-lo créixer per l’altra banda de la ronda.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 169 persones.