Els poc més de 2.000 habitants de Santa Eugènia de Berga van veure aquest dijous al matí com la població del municipi augmentava de cop amb pràcticament un miler més de persones amb l’arribada dels treballadors de la seu catalana (a Sant Cugat) de la multinacional de matriu alemanya Boerhinger Ingelheim. Han vingut a treballar pel poble, en el marc de la jornada de retorn social que organitza cada any l’empresa.
Coordinats al mil·límetre i organitzats en diversos grups de treball, els visitants s’han dedicat -amb la col·laboració també d’un centenar de voluntaris del poble- a una llarga llista de tasques, des de col·locar una pèrgola a l’exterior del centre de dia, millorar les instal·lacions de l’escola, donar un nou aspecte a l’església nova i arreglar en general molts elements del poble.
L’empresa Boehringer Ingelheim ja ha treballat en diverses ocasions amb entitats socials i altres institucions del país. És la primera vegada, tot i així, que es proposa una acció de tal envergadura com la de contribuir a transformar un poble durant una jornada. Santa Eugènia ha estat l’escollit perquè buscaven un nucli petit, on hi ha menys recursos, i pel seu projecte social com a municipi.
El vídeo promocional genera crítiques
D’altra banda, a través de les xarxes socials s’ha difós un vídeo promocional de l’actuació que l’empresa ha fet a Santa Eugènia, on apareixen diversos veïns del poble explicant què li fa falta a Santa Eugènia. Aquest vídeo ha provocat algunes crítiques a les xarxes socials, entre elles la de l’exalcaldessa Filo Tió (ERC), perquè consideren que es dona una mala imatge del poble que no és real. El podeu veure a continuació.
{{ comment.text }}