L’Ajuntament d’Orís ha aprovat un pla de millora de la seguretat viària de la xarxa de camins municipals per als anys 2025 i 2026. L’objectiu és millorar l’accés als masos disseminats i garantir unes infraestructures en bones condicions per als veïns del municipi.
El projecte actuarà en quatre punts principals: el camí de Sant Genís, el camí de Noguereda a la carretera de la Trona, el camí de Puigdemalla i el camí de Saderra. Les obres responen al deteriorament del ferm en diversos trams, amb presència de fissures i flonjalls, així com a problemes derivats d’una deficient evacuació de les aigües pluvials.
Un dels punts destacats del pla és la intervenció al camí de Sant Genís, al pas pel Salt de l’Avi, on hi ha una problemàtica de despreniment de roques que ja ha provocat accidents anteriorment. En aquest àmbit es farà un sanejament del talús, s’hi instal·laran malles de triple torsió i barreres d’embut per contenir la caiguda de blocs.
El projecte també preveu la pavimentació dels trams més deteriorats i la construcció de noves cunetes americanes de formigó per millorar el drenatge de l’aigua. Pel que fa a la seguretat, s’instal·laran barreres de protecció tipus biona d’acer integrades paisatgísticament, mentre que al camí de Saderra es col·locaran tanques mixtes de fusta i acer.
El pressupost total de les obres és de 149.875,61 euros, IVA inclòs, i el finançament anirà a càrrec de la partida municipal d’inversions en infraestructures prevista per al 2026. El termini d’execució estimat és de quatre mesos, amb un període de garantia d’un any.