QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

‘Performance’ pel dret a l’avortament a les portes de l’església, a Manlleu

L’acció, dissabte al vespre a l’entrada de missa de 8, estava organitzada per l’esquerra independentista de Manlleu. Un grup d’activistes embolicats amb llençols blancs davant l’església simulaven les morts per avortaments clandestins.


Comunicat de l’esquerra independentista de Manlleu

PER L’AVORTAMENT LLIURE I GRATUÏT

Ens oposem a la contrareforma de la llei de l’avortament proposada des del govern central perquè coarta la nostra llibertat per poder decidir sobre el nostre propi cos i ens avoca a pràctiques clandestines que augmenten el risc de mortalitat.

Es calcula que cada any morim 47.000 dones per les complicacions derivades dels avortaments clandestins i milions patim greus seqüeles per aquestes pràctiques.

Aquestes nefastes conseqüències afecten en major mesura a la classe obrera que no compta amb els recursos econòmics necessaris per poder anar a un altre país a avortar sota supervisió mèdica.

Mundialment s’ha comprovat que els països on hi ha fàcil accés als anticonceptius i l’avortament és lliure, hi ha una considerable reducció d’avortaments.

Als Països Catalans hi va haver una reducció del 18% d’avortaments arran de la implementació de la llei de l’avortament per terminis del 2009.

La contrareforma no té raons objectives per ser aplicada, es regeix per la moralitat conservadora i burgesa del govern central.

Volem una llei de l’avortament lliure amb la que puguem exercir el nostre dret a decidir sobre la maternitat sense haver de justificar el no desitjar-la.

Per això decidim avortar la contrareforma de Gallardón. Encara som a temps de poder evitar la mort de milers de dones.

Organitza: Casal Popular Boira Baixa, CUP Manlleu, SEPC Antoni Pous i ARRAN Osona.

LA PREGUNTA

Marxa de vacances a fora del seu municipi aquest agost?

En aquesta enquesta han votat 827 persones.