QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Queixes pel fum que treu l’autobús urbà de Vic

Arguments creuats entre l’Ajuntament i l’empresa concessionària per qui en té la responsabilitat

Des de trucades a la redacció d’EL 9 NOU passant per missatges a la bústia ciutadana de l’Ajuntament de Vic i acabant per la denúncia pública que Esquerra va fer durant els precs i preguntes del ple de dilluns passat. El degoteig de queixes pel fum que emet un dels autobusos urbans que circula per la capital d’Osona ha sigut constant en les últimes setmanes. Des del govern municipal van reconèixer tenir constància d’aquest fet i van explicar que el vehicle que fa fum forma part de la flota més antiga, “i l’empresa l’utilitza quan en tenen algun d’avariat”. En aquest sentit, la regidoria d’Urbanisme, Fabiana Palmero, va recordar que “no es tracta d’un servei municipal”, que han demanat a Sagalés –concessionària del servei– que no utilitzi aquest vehicle a la ciutat “i vetllarem perquè així sigui”. Palmero també va comentar que la Guàrdia Urbana ha aturat i inspeccionat l’autobús “i ho tenen tot en regla, encara que sembli mentida”, va concloure Palmero.

Des de Sagalés, en canvi, expliquen que la responsabilitat de veure un autobús que fa tant fum és de l’Ajuntament, ja que la flota “és vella” –13 anys quan la vida útil sol ser de 10 anys–, “i no s’ha renovat”. Fa un any, Vic sí que va comprar un autobús urbà híbrid i està en procés d’adquirir-ne un segon. Això provoca que quan algun dels altres s’avaria “haguem de circular amb el que tenim” i això significa recuperar l’autobús que fa més fum.

En el fons d’aquest encreuament d’arguments hi ha la redacció del nou contracte per oferir el servei d’autobús urbà de Vic, que des de fa dos anys es troba en pròrroga. L’Ajuntament hi treballa per tenir-lo a punt el desembre d’aquest any, “i la voluntat és recuperar la gestió i tenir més marge de maniobra”, explica Palmero. En el plec de condicions que s’està redactant s’hi inclourien nous recorreguts així com serveis a demanda “perquè potser no cal que els autobusos arribin a tots els llocs a totes hores”, comenta Palmero. L’objectiu final és “captar més usuaris i ser més eficients”. Un cop se sàpiga el plec de condicions, les empreses valoraran si s’hi presenten o no, entre elles també Sagalés, que matisa que a dia d’avui “ja és l’Ajuntament de Vic qui diu què es pot fer i què no”.

Mentre no arriba aquest moment de la nova concessió, però, el servei d’autobús urbà de Vic es troba en un atzucac: l’Ajuntament ha comprat dos autobusos que es quedarà la ciutat però que són insuficients, i la resta de la flota destinada a la capital d’Osona no es renova davant la possibilitat que Sagalés perdi la gestió i que no els puguin amortitzar en els propers anys.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?