La polèmica torna a girar al voltant del carrer Puigmal de Campdevànol. Arran de les preguntes de l’oposició (ERC i Gent de Poble) al darrer ple de l’Ajuntament, el nou equip de govern format per Sumem (Junts), 100% Campdevànol (PSC) i la CUP va explicar que han signat un decret d’alcaldia desestimant el projecte d’urbanització del carrer, ubicat a davant de l’Escola Pirineu, i que també afecta la cruïlla del carrer Damià de la Farga.
L’alcalde, Oriol Lázaro (Sumem), justificava la decisió per tres motius. El primer és que l’actuació havia de servir per donar una continuïtat a les obres del centre del poble i, en canvi, no s’actuava al carrer Major i a la part de davant de la farmàcia i el Casino.
L’exalcaldessa Dolors Costa (Gent de Poble) va rebatre-li que es va prioritzar fer primer la part de l’escola per “la seguretat dels nens” i perquè “el pressupost se’ns doblava”. En segon lloc, Lázaro apuntava que el projecte no solucionava la convivència entre el trànsit rodat i els vianants, “quedant pràcticament igual”.
Finalment, el motiu de més pes és que el nou govern aposta per reorientar els diners del PUOSC a millorar l’eficiència energètica de tot el municipi, “perquè revertirà en un abaratiment de la factura”. S’hauria de notar en el cost de l’enllumenat públic dels carrers i dels edificis municipals.
Costa es va mostrar sorpresa pel fet que l’equip de govern obrís una ampliació dels terminis per adjudicar el projecte “dos o tres dies després d’entrar al consistori” i que, al cap d’un mes, es desestimés. L’alcalde va detallar que van ampliar-lo perquè no trobaven cap constructor interessat i que, en aquest lapse temporal, van optar per reorientar la subvenció del PUOSC.
La portaveu independent va insistir que pel carrer Puigmal hi circulen molts vehicles i que diàriament hi passen entre 250 i 300 infants acompanyats dels seus familiars. Per Costa la seguretat és prioritària i, per això, en el seu moment es van fer reunions amb l’AMPA, els pares i els veïns. També va dir que el PUOSC de l’any vinent contemplava una partida per canviar l’enllumenat a LED.
{{ comment.text }}