Amazon permet exportar a les petites i mitjanes empreses. Així ho afirmava el responsable de comunicació i màrqueting d’aquesta plataforma de distribució a Espanya, el tonenc Adam Sedó, divendres a la tercera conferència del Club de Premsa d’EL 9 NOU. El portal de la multinacional a l’estat espanyol compta amb 150 milions de productes.
El responsable de comunicació i màrqueting de la plataforma digital a Espanya va ser el ponent de la tercera xerrada del Club de Premsa d’El 9 NOU. De cara a les pimes, el portal ofereix diferents opcions de venda de productes als que es converteixen en els seus proveïdors, que també pot incloure encarregar-se de tota la gestió i la logística de la distribució. Aquesta eina facilita l’exportació a altres països.
La comissió mitjana mínima que cobra Amazon als venedors que fan servir el seu lloc web és del 15%. Responent preguntes del públic, Sedó també va explicar que els proveïdors tenen informació de les vendes que fan, de quan es produeixen, o de quanta gent ha mirat els seus productes i no els ha comprat. La plataforma té el servei al client com a màxima prioritat, i no mercadeja amb les seves dades. De fet, Amazon mateix en demana poques.
Sobre els preus dels productes, i si estan per sobre del cost real, Sedó va dir que hi ha controls, per exemple en les joguines i regals en època nadalenca. Tot i això, la regulació principal és en base a l’oferta i la demanda, encara que el client té accés als diferents preus d’un mateix producte, i per tant a elements de valoració abans de fer la compra. Adam Sedó recordava que el comerç online està creixent molt ràpidament, malgrat que actualment tot just representa el 4% de les vendes minoristes que es produeixen a l’estat. Per ell, els compradors cada vegada són més a internet, però aquest tipus de comerç és compatible amb el tradicional, i el complementa.
Recupereu la conferència sencera a l’apartat del Club de Premsa de EL 9 TV, aquí
{{ comment.text }}