QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Caos a les entrades de Vic

L’Ajuntament vol fer un recompte dels cotxes que accedeixen a la ciutat a través del sistema de càmeres de videovigilància que ja hi ha instal·lades

Entrar a Vic en cotxe en hores punta acostuma a ser un caos. Sigui pel nord, pel sud, per l’est o per l’oest, en menor o major mesura, hi ha llargues cues i retencions, sobretot a l’hora d’entrada a la feina, entre les 8 i les 9 del matí.

Els punts especialment més complicats són aquells que canalitzen més trànsit provinent de les principals vies de la comarca com són la C-17 o la C-25.

Per exemple, per la C-17, hi ha força embús a l’entrada pel Vic 2, és a dir, accedint-hi per Can Pamplona o la universitat. La C-25, però, és la que acumula més vehicles amb diferència.

En l’accés nord-est a la ciutat hi conflueixen els veïns que surten o van a Roda de Ter (C-153) o aquells que es dirigeixen, per exemple, al polígon Malloles de Vic.

També han de tenir una bona paciència aquells que per l’Eix accedeixen per l’entrada a Vic centre, a la Cabra, on es troben amb els que venen o van a Manlleu per la B-522.

El més problemàtic, però, sense cap mena de dubte, són els accessos que connecten la C-25 i la C-17, el nus de la Pascual, a Gurb. Aquí hi coincideixen els que circulen per l’Eix, en sentit Lleida, i volen entrar a Vic pel nord o anar cap a Olot o a Ripoll per la C-17, i també els que condueixen per la C-17 i volen accedir a la capital d’Osona o agafar la C-25, en direcció Girona.

Tots aquests queden atrapats a les dues rotondes que hi ha als peus de l’antiga ChocoVic. Són especialment perilloses les entrades 64 per la C-17 i la 180 per la C-25.

Els vehicles es van posant un darrere l’altre esperant que la corrua de cotxes avanci, mentre els altres circulen a gran velocitat per aquestes vies. Aquesta perillositat s’incrementa els dies de boira en què la visibilitat disminueix de forma considerable. Segons fonts del Servei Català de Trànsit, en aquests punts no hi ha registrada una taxa d’accidents considerable.

Precisament, a l’entrada per Gurb, s’hi ha d’intervenir. L’Ajuntament hi insisteix des de fa temps i la Generalitat, que és propietària de les dues vies, diu que hi treballa. Va elaborar un estudi per solucionar els embussos i engolir tot el trànsit.

Els resultats no es van començar a veure fins a principis d’agost del 2023, quan el Departament de Territori va anunciar que treia a licitació la redacció del projecte, valorada en 400.000 euros, per millorar aquesta connexió entre C-25, la C-17 i l’N-152-z.

En concret, a la iniciativa s’hi dibuixava un carril entre l’Eix i la C-17 en sentit nord per evitar aquesta congestió al nus de la Pascual. EL 9 NOU ha consultat al Departament del Territori en quin punt es troba tot plegat, com també el mateix Ajuntament de Gurb, i des de la conselleria afirmen que “està en fase avançada de redacció”.

VIC COMPTARÀ ELS COTXES AMB LES CÀMERES DE VIGILÀNCIA

L’Ajuntament de Vic està treballant per comptabilitzar quants cotxes accedeixen diàriament a la ciutat. Ho vol fer a través de les càmeres de videovigilància que ja hi ha instal·lades i incorporar-hi un programari que faci el recompte de vehicles.

La inversió està prevista en el pressupost per a l’any 2025. Entre el període de 2014 i 2018 es va recollir el nombre de vehicles que hi accedien a través d’un sistema instal·lat a unes màquines que es va contractar temporalment.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 233 persones.