QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els Mossos atribueixen a una intoxicació per fum la mort dels joves de Manlleu

Amb la inspecció al traster es descarta que la causa fos una explosió

Amb la investigació d’aquest matí a l’edifici incendiat a Manlleu, els Mossos d’Esquadra descarten que la causa de la mort dels cinc joves fos una explosió.

Segons les primeres indagacions, el foc s’hauria originat en un traster situat a les golfes i, en tractar-se d’un espai petit i amb poca ventilació, s’hi hauria acumulat fum.

L’autòpsia haurà de determinar la causa exacta de la mort, però a hores d’ara la principal hipòtesi és una intoxicació.

Els Mossos han aixecat a quarts de 2 el cordó policial, després que hagi treballat al lloc dels fets la unitat d’investigació especialitzada.

Les víctimes són cinc adolescents d’entre 14 i 17 anys, la majoria alumnes de l’Institut Antoni Pous i Argila.

L’edifici on s’ha produït l’incendi, al carrer Montseny, té cinc plantes. Hi viuen desenes de veïns que en continuen entrant i sortint en combinació amb la policia i, a fora, molta presència de mitjans de comunicació.

L’avís del foc va saltar poc després de les 9 de la nit. Diversos veïns del mateix bloc van trucar al 112 avisant de fum a l’escala.

El SEM va haver d’atendre quatre ferits més a causa del fum, tres policies i una veïna. Per contra, no es va poder fer res per salvar la vida dels menors, que sembla que tenien el traster com a local.

Per expressar la commoció per la seva mort i l’acompanyament a les famílies, a les 7 de la tarda d’aquest dimarts hi ha convocat un minut de silenci a la plaça Fra Bernadí. Hi assistirà el president de la Generalitat, Salvador Illa.

L’Institut Antoni Pous i Argila també ha emès una nota de condol.

LA PREGUNTA

Està d’acord que es prohibeixi l’ús de la IA als centres escolars als menors de 14 anys?

En aquesta enquesta han votat 497 persones.