QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Ja hi ha en funcionament la nova zona blava de Tona

S’ha contractat una agent cívica que acompanya i resol dubtes

La nova zona blava de Tona ja és una realitat. Va posar-se en marxa la setmana passada i des de l’equip de govern, la regidora de Desenvolupament Local i primera tinent d’alcalde, Judit Sardà (ERC), en fa una valoració positiva. “Està anant molt bé. És una millora substancial i els comerços estan molt contents perquè s’ha mantingut la rotació i hem facilitat el pagament”, assegura.

Des del passat 1 de novembre ja existia la novetat de la gratuïtat de la primera mitja hora i ara han entrat en funcionament els nous parquímetres, que han tingut un cost d’uns 45.000 euros, i el pagament amb una app. La zona blava tonenca també ha crescut amb 44 places, ubicades a la plaça 1 d’Octubre, davant de l’Ajuntament i Correus, i al carrer Joan Maragall, entre els carrers Josep Homs i Antoni Figueras, al tram de davant del centre d’atenció primària (CAP), i el control de l’aparcament el fa una agent cívica perquè la intenció és fer pedagogia. “Aquesta és una altra de les coses que s’està valorant més bé. Ella explica com funciona i vetlla perquè tot rutlli”, destaca Sardà.

La regidora posa en valor, d’altra banda, que “també ha agradat el preu perquè abans 30 minuts costaven 0,50 euros i ara són gratuïts i si fas una hora són 0,60 i abans eren 1,20”. “Algú ens diu que tenim afany recaptador i en cap cas. El que volem és que hi hagi rotació i està funcionant perquè el carrer no està tan ple com estava”, diu Sardà.

La nova zona blava ha estat objecte de crítiques de l’oposició de Tona Avança, que apostava per fer control horari sense pagament. L’equip de govern ha defensat sempre que els canvis eren una demanda dels comerciants i també dels veïns, en el cas del CAP.

LA PREGUNTA

Creu que és beneficiosa l’expedició a la lluna?

En aquesta enquesta han votat 384 persones.